Singstar: Rock Ballads | Gamer.nl

Eerder verschenennieuwe Singstar-versies nog eens per half jaar, maar inmiddels heeft Sony hettempo aardig opgeschroefd. Singstar '90s, dat begin augustus verscheen, gonsdenog in onze oren toen onlangs Singstar Rock Ballads op de markt kwam. Volgende maandstaat alweer Singstar R&B op de planken en tu endoor heeft Sony ook noghet nog niet eerder in Nederland verschenen Singstar Anthems op de marktgebracht. En wij mogen ze allemaal bespreken. Vandaag is Singstar Rock Balladsaan de beurt.En deze Singstar Rock Ballads is, samen met Singstar '90s,toch een van de betere Singstar-versies van de afgelopen tijd. De nummers zijnstuk voor stuk zwijmelliedjes met een gezapig tempo, lange uithalen en ze zijnbovenal heel herkenbaar. Hoewel de titels mi chien niet direct een belletjedoen rinkelen, blijk je in de praktijk bijna elk nummer mee te kunnenzingen. Zo zal niet iedereen direct 'All Out of Love' van Air Supply, 'WaitingFor A Star To Fall' van Boy Meets Girl en 'Every Rose Has Its Thorn' van Poisonvoor de geest kunnen halen, maar wanneer de eerste noten klinken heb je hemdirect voor de geest. Waarschijnlijk omdat ze grijs zijn gedraaid op Sky Radio,waar je op het werk, in de auto of in winkelcentra, nauwelijks aan ontkomt.

De vrijgegeven screenshots doen vermoeden dat je met Singstar: Pop Ballads van doen hebt.

Singstar Rock Ballads bevat ook enkele echte kla iekers.Toto met 'Africa' is één van die nummers die we eigenlijk altijd al wilden singstarren, maar ook 'The Show Must GoOn', 'I Just Died In Your Arms Tonight' en 'I'd Do Anything For Love' zijnheerlijk om mee te zingen. Wat dan weer jammer is, is dat Sony het niet heeftkunnen laten om enkele momenteel populaire artiesten erbij te slepen die totaalniet binnen het predikaat 'Rock Ballads' vallen. Over Avril Lavigne enNickelback kun je mi chien nog discu iëren, maar wat Sugababes en Anastaciaop dit schijfje te zoeken hebben is ons een compleet raadsel.Wat wel heel opvallend is, is dat juist de artiesten dieeigenlijk niet op Rock Ballads thuis horen, prijken op het officiëlebeeldmateriaal dat Sony heeft vrijgegeven. Het lijkt erop dat de marketing inhet samenstellen van de tracklist helaas weer een vinger in de pap heeft gehad,want de Sugababes verkopen de laatste tijd immers beter Duran Duran, zo zagenze op de albumcharts. Niet dat dit de kwaliteit van de tracklist als het geheelkwaad doet, maar het laat wel zien dat Sony nog steeds hinkt op twee gedachtenen moeite heeft op Singstar-versies neer te zetten buiten de afgebakendedoelgroep. Liever had men in plaats van de Sugababes, weer eens watNederlandse nummers van stal gehaald. Want ik kan genoeg Nederlandstalige 'RockBallads' noemen die prima op dit schijfje hadden gepast en de wat minderenummers hadden kunnen vervangen. Zo zitten er een aantal nummers op RockBallads die in het thema 'relatie verbreken' vallen, iets waar Marco Borsato's 'IkLeef Niet Meer Voor Jou' prima tu en past. Weliswaar niet heel rocky, maar dat is het overgrotegedeelte van deze Singstar-versie niet echt. Maar omdat de tracklist over hetalgemeen een stuk beter dan bij voorgaande Singstar-veries en de meeste nummersook in Nederland bekend zijn, zullen we het gemis van Nederlandstalige nummersniet door laten wegen.