SimCity 4 was eigenlijk niet veel anders dan zijn voorgangers. Natuurlijk, de graphics waren verbeterd en er werden een aantal nieuwe features toegevoegd, waaronder de zichtbare overgang tussen dag en nacht en de mogelijkheid om Sims uit The Sims te importeren in jouw eigen virtuele stad, maar het spel was eigenlijk nog niet af; er ontbraken een aantal dingen. Gelukkig vonden de mensen bij EA dat ook, waardoor het Rush Hour uitbreidingspakket geboren werd. Wij bekeken wat zij ervan gemaakt hebben en of het de term “uitbreidingspakket” daadwerkelijk verdiende.

Ondanks het feit dat SimCity 4 totaal geen revolutionaire vernieuwingen bood, bleef het spel goed verkopen. Wat eigenlijk wel logisch is, de makers hebben immers niet aan de ouderwets verslavende gameplay gezeten. Zo zie je dat je gewoon heel simpel een vervolg van een game kunt maken zonder dat er al te veel aan de game zelf veranderd hoeft te worden. Natuurlijk moet je wel mee kunnen lopen op grafisch gebied en dat is heel goed gelukt bij SimCity 4.

Maar geheel terecht waren er toch gamers die enigszins teleurgesteld waren door het ontbreken van vernieuwingen. Het Rush Hour uitbreidingspakket probeert deze gamers tegemoet te komen door een gigantische reeks nieuwe wegen, gebouwen en opties aan de game toe te voegen.