“Wederom een lange dag op trainingskamp. Dag in, dag uit het oefenen van manoeuvres, omgaan met technische problemen, de boot leren verdedigen. Wanneer zijn we klaar? Ik wil die vuile Jappen aanpakken! Waarom nog meer training?”
12 november 1941“Nog een week verzekerde onze drilsergeant ons. Ons team is compleet en weet precies hoe ze alles uit de onderzeeër moeten halen. Als hoogste van mijn klas kreeg ik het commando op me, ik! Ik moest die sub in mijn eentje besturen, wat een eer. “
19 november 1941“Het is zover, we zijn geslaagd! Onze training is voorbij. We zijn volleerd marinepersoneel nu, ik heb zelfs mijn eigen sub gekregen! Ik! Ik heb het commando over een onderzeeër! Ik kan niet meer wachten het schip onder de reet van die spleetogen uit te knallen! Maar nu eerst feest! We zijn geslaagd!”
3 juni 1942“Het schijnt dat Japanse destroyers en vliegdekschepen zich hebben verzameld voor Midway. Wij worden er ook naartoe gestuurd, om te helpen verdedigen en deel te nemen aan een groots tegenoffensief. Het wordt mijn eerste missie, onze eerste missie. Het is spannend, ik voel me opeens weer heel onervaren, maar we gaan er gewoon voor. We maken ze af!”
5 juni 1942“Wauw! Wat een dag, minstens vier schepen hebben we laten zinken, met een tweetal welgeplaatste torpedo’s zonk het eerste schip. Wat een prachtig uitzicht! Haha, wat een vreugde ging er door het schip heen: het hele schip was binnen enkele seconden verdwenen. Wat een mooie dag!“
7 juni 1942“Ik schrijf je nu, omdat het misschien mijn laatste dag is. We zitten op ongeveer 100 meter diepte, dieptebommen hadden ons bijna vernietigd, maar we hebben niet langer de mogelijkheid naar de oppervlakte terug te keren. De Japanse destroyer blijft maar op ons jagen. We maken geen geluid, dus we hopen dat het schip snel weg gaat. We hebben nog maar voor enkele dagen zuurstof, en hij hangt al een dag boven ons schip.
De bemanning wordt rusteloos, ik weet niet meer wat ik moet doen… Ben ik wel goed genoeg als commandant? Waar ben ik aan begonnen? Waarom gaat het schip niet weg, hebben we de slag verloren?”
8 juni 1942“Een hels lawaai maakte me wakker vandaag. Niet dat ik vast lag te slapen. Ik gaf het commando om het schip naar de oppervlakte te brengen, zodat we er achter konden komen wat het was. De bemanning zag er bezorgd uit. Maar ze vertrouwden me, dus langzaam gleden we naar de oppervlakte. Tot periscoophoogte althans, daar liet ik het schip stilliggen. De periscoop ging omhoog om voorzichtig een kijkje te nemen.
Wat ik daar zag deed mijn angst verdwijnen. We hadden gewonnen! Alleen maar Amerikaanse schepen! ONZE schepen! Geen Jap in zicht. We stegen meteen door naar de oppervlakte, het luik ging open en we sprongen het dek op om te juichen! We hadden gewonnen! De Jappen waren verslagen, we konden het niet geloven. Zeker niet na de situatie waar we ons in bevonden! Haha! Wat een victorie! Leve de VS!”
17 juni 1942“Ons schip en zijn crew werden beloond met een aantal lintjes, we hadden goed werk geleverd. We werden meteen weer doorgestuurd naar de volgende missie. Nog nooit heb ik ze zo blij gezien, alsof ze van nieuwe krachten werden voorzien. We zijn helden… Ja, wij… zijn helden!”
Reacties op: Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific
batlefieldhunk
2hot los pimpos
Helmet Kamikaze
Wij vonden op de bodem van de oceaan een dagboek van een commandant aan een van de onderwaterjagers.
Anyway, leuk geschreven, je kan er welliswaar niet echt je conclusie uit trekken of het nou echt iets is om te gaan kopen of te laten liggen maar de sfeer van de game wordt er zeker wel erg lekker neer gelegt. Misschien dat deze game het daar erg veel van moet hebben?
Jaap van Nes
BadJas
DocXXX
Sjnuffelke
Sjnuffelke
beschrijving zit er sowieso in, maar ook beeldspraak dat je crew sterker wordt naarmate je missies met ze speelt, dat de singleplayer op de waarheid is gebaseerd, en dat alles kan wat er met een duikboot mogelijk is in feite. Dat is je review, als dat er door jullie niet uit te halen valt, en door anderen wel, ligt dat niet aan mij… maar helaas aan jullie
Daarbij is het gewoon eens een keer iets anders dan de standaard review.
kw_nl
Ook grafisch valt het tegn, in-gam kan het niet hoger dan 1024*768 (wordt aan gewerkt).
Wat zijn de verbeteringen met SH3?
Het is leuk geschreven maar ik mis toch wel wat…
kw_nl
Pimp of Persia
en snel verdwijnen
Snel? De hele game is zo langzaam als stront door een trechter, of als een slak die de Mount Everest poogt te beklimmen. Nu zal die slak daar overigens altijd in falen door gebrek aan voedsel en de lage temperatuur, maar dat terzijde.
Bagger
Persoonlijk vind ik het een pracht spel of onderzeebootsimulator wat je wilt,
ook grafisch gezien uit de kunst, maar je moet wel van het genre houden natuurlijk,het is nu eenmaal geen non-stop aktie,maar strategie met ook wel wat dode momenten.(hetgeen je gelukkig kan versnellen).
Bagger
Nepiroc
Pimp of Persia
bulletcollector
DocXXX
taffushond
Desalniettemin een gaaf spel.
les31
Joennn
hahahaha wat een idioot