Severance: Blade Of Darkness | Gamer.nl

Een rode sticker met het getal 18 siert de verpakking waardoor mijn intere e natuurlijk al direct gewekt is. Want welk festijn van bloed, gore en vuile taal mag ik nu op mijn monitor verwachten? Na de fikse installatie van maar liefst 750(!) MB en het starten van het spel worden we getrakteerd op een duistere intro. Het verhaal wat hier wordt verteld is helaas zo onduidelijk dat ik maar besluit om enkel te genieten van de mooie graphics en geluid.

Zoals we al bijna gewend zijn, bestaat er in Severance naast de singleplayer-campaign ook een optie voor multiplayer. Hierbij kan je het opnemen tegen andere spelers in een arena en zodoende elkaar wat pondjes lichter maken. Dit wordt uitgevochten in speciale levels die voor multiplayer ontworpen zijn. Een leuke manier om je uit te leven na een stre ende dag werken of studeren. Het aantal bugs dat ik hier echter ben tegengekomen waaronder een hele reeks clippingfouten) deed het plezier al een stuk terugnemen. Maar gelukkig is er nog een singleplayer optie aanwezig.Diablo meets 3D

Severance heeft enkele opvallende gelijkeni en met Diablo en wat elementen van TombRaider. Zo is het mogelijk om uit 4 verschillende karakters te kiezen, namelijk de barbarian, boogschutter, paladin en dwergwarrior. Elk van deze karakters heeft naast zijn eigen uiterlijk natuurlijk ook unieke eigenschappen. Zo zijn de paladin en barbarian mi chien niet zo sterk met pijl en boog, maar kunnen deze wel goed overweg met een behoorlijk slagzwaard. Om het ook de moeite waard te maken met andere karakters te spelen zijn de startlevels voor de verschillende figuren ook voor elk anders.

Mi chien vraag je je nu nog af wat Severance eigenlijk is. En om heel kort door de bocht te gaan kan ik dit het best beschrijven als een Diablo meets 3D in derde persoons perspectief. Je zit hier dus echt midden in de

actie en kan alle goorheid dan ook goed ervaren. Dit gecombineerd met combo's die zo uit Soul Calibur kunnen komen geeft het spel een leuk tintje.

Want Severance is bepaald geen braaf spelletje. In de verschillende levels is het jouw doel om door de fortificaties heen te vechten en de verscheidene monsters van een paar ledematen af te helpen. Inderdaad... zoals bij een aantal shooters al was vertoond is het ook hier mogelijk om afzonderlijke handen, hoofden of benen af te hakken. Maar jij bent niet de enige die dat kan. Het zal namelijk vaak genoeg gebeuren dat ineens je eigen hoofd is verdwenen...met een 'game over' tot gevolg.