Rygar: The Legendary Adventure | Gamer.nl

Wanadoo brengt met Rygar: The Legendary Adventure een hack & slash game uit voor de PS2, een genre dat niet bepaald schaars te noemen is. Rygar werd ontwikkeld door het Japanse Tecmo en is eerder reeds in de VS en Japan verschenen. Hoewel Europa dus weer eens als laatste aan de beurt is, weerhield ons dat er niet van de game aan een uitgebreide test te onderwerpen. Weet Rygar nog wat nieuws te bieden in het genre van hack & slash actiegames?

Rygar: The Legendary Adventure vertelt het verhaal van Argus, een eiland dat wel wat weg heeft van Europa in de Romeinse tijd. Argus was ooit een mooie plaats om te leven, maar tegenwoordig wordt het eiland geteisterd door vulkanen, aardbevingen en vreemde, uit de grond kruipende monsters. Als speler neem je de rol aan van Rygar, een soort van uitverkorene die hier een stokje voor dient te steken. De echte drijfveer voor Rygar is echter het redden van Prinses Harmonia, welke ontvoerd is door de titanen die ook achter al het natuurgeweld zitten.

En daar sta je dan in je harnas, klaar om de strijd aan te gaan met het gespuis. Om het verhaal hoef je je vanaf nu niet meer te bekommeren, want hakken is het enige wat je te wachten staat en het pad is reeds voor je uitgestippeld. Gelukkig is het hakken best intere ant en dit is te danken aan de Diskarmor, een wapen dat nog het best te omschrijven is als een schild aan een ketting. In het spel krijg je een drietal verschillende Diskarmors tot je beschikking, elk met een hele reeks aan eigen functies. Met de Diskarmor zijn namelijk een enorm groot aantal combo's en speciale moves uit je mouw te schudden waardoor de gevechten erg gevarieerd zijn. Daarnaast kan het wapen ook gebruikt worden om op hoger gelegen locaties te komen of te slingeren over een ravijn.