Resident Evil | Gamer.nl

Nadat de Japanners er al in maart mee aan de slag mochten, is dan nu toch echt de tijd aangekomen dat we in Nederland mogen gaan griezelen met de Resident Evil remake voor de GameCube. Een echte remake, en geen simpele port. Capcom heeft namelijk kosten noch moeite gespaard om deze game aantrekkelijk te maken voor iedereen, dus ook voor mensen die het PlayStation-origineel grijs gespeeld hebben. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om in de huid van twee verschillende personages te kruipen. Je kunt kiezen uit de vrouwelijk schone Jill Valentine of de stoere bikkel Chris Redfield. Beide personages beleven de game met een andere verhaallijn. Verder is de game in principe nog hetzelfde, alleen zijn er wat andere plotwendingen, en andere ruimtes. Grootste vooruitgang zijn uiteraard de graphics, daarover later meer.

Resident Evil begint op het moment dat een team van de organisatie 'S.T.A.R.S.' (een organisatie die extreme misdaad bestrijdt), het Bravo-team op de radar is verdwenen. Het Bravo-team onderzocht de brute moorden die de afgelopen tijd in Raccoon City waren gepleegd. Speciaal om het Bravo-team op te sporen heeft S.T.A.R.S. een tweede team richting het dorpje gestuurd, om team Bravo terug te brengen, team Alpha. Het verloopt echter anders. De Bravo-team helikopter wordt dan wel gevonden, maar de inzittenden blijken dood. Tot overmaat van ramp wordt ook nog eens een lid van het Alpha-team op brute wijze afgeslacht door een stel hellehonden. De overgebleven –in leven zijnde- teamleden besluiten te vluchten, een groot landhuis in. In dit landhuis begint de horror. Naar buiten kunnen de teamleden niet, binnen blijkt het ook niet helemaal pluis.