Renowned Explorers

Renowned Explorers: More to Explore

Kampvuur-dlc

Geschreven door Erwin Vogelaar op

• Heb je meer content nodig voor je Renowned Explorers-reizen, dan ben je bij More to Explore absoluut aan het juiste adres. Zoek je echter naar een nieuwe dimensie om de game weer interessant te maken, dan voegt de dlc niet genoeg toe.
    Score: 65 Oké
    • Nieuwe reislocaties, meer mogelijkheden om je personages te verbeteren
    • Nieuwe mogelijkheden voegen weinig toe

Met Renowned Explorers: International Society heeft het Nederlandse Abbey Games een fraaie game afgeleverd. In onze review noemden we de game al een goede basis waar de ontwikkelaar op voort kan bouwen met uitbreidingen. Dat gebeurt nu met More to Explore.

Renowned Explorers draait volledig om ontdekkingsreizen, maar een van de kritiekpunten in onze review is dat er te weinig locaties zijn om te ontdekken. Je moet tevens vaak naar dezelfde locaties, omdat de game speelt als een soort rogue-like. In elk potje probeer je zo ver mogelijk te komen en moet je ondertussen zoveel mogelijk punten verdienen. Ben je af of klaar, dan start de game weer helemaal opnieuw. Eerder gaf Abbey Games al gratis de nieuwe expeditie Mali Mystery weg en nu is er met More to Explore nog meer om te ontdekken.

Renowned Explorers

Er zijn twee nieuwe expedities toegevoegd. Je kunt naar de Andes (een expeditie met een moeilijkheidsgraad van drie sterren), waar je de steden van de Inca’s kunt bezoeken en de lama’s je in het gezicht spugen. Daarnaast is er een Lost Island toegevoegd (een expeditie met een moeilijkheidsgraad van vijf sterren) voor de laatste fase van de game. Dit eiland kent een hoop geheimen. Het zijn mooie locaties met nieuwe vijanden en verhaallijnen. Toch voelt het voornamelijk als meer van hetzelfde.

Andere vernieuwingen

Er zijn daarnaast gelukkig ook enkele nieuwe mechanics toegevoegd, waarbij de grootste toevoeging het kampvuur is. Het idee is dat je tijdens een expeditie eenmalig rond een kampvuur kunt zitten. Hier kun je bonussen verdienen door het vertellen van een verhaal. Soms kan een personage zo’n bonus de rest van het potje meenemen en is hij of zij wellicht sterker in een gevecht. Je crew moet wel eerst inspiratie vinden tijdens de reizen, waardoor er een soort verzamelaspect achter deze verhalen zit. Je kunt ook een nieuw verhaal verdienen door een game te eindigen en een nieuwe game te starten.

Renowned Explorers
Renowned Explorers
Renowned Explorers

Bovendien kun je met More to Explore na het vinden van een schat nog een extra bonus kiezen, waarbij er altijd een optie wordt aangeraden als je geen keuze kunt maken. Ook krijg je tijdens de expedities soms de optie om snel van stad naar stad te reizen zonder dat je kostbaar voedsel kwijtraakt. De toevoegingen in More to Explore bieden wat extra afwisseling voor degenen die maar niet genoeg van de game krijgen. Voor een uitbreiding voelt More to Explore toch een beetje mager. De nieuwe mogelijkheden voegen niet zoveel toe dat de game anders speelt en de nieuwe expedities zijn vooral meer van hetzelfde. Is dit net waar je naar op zoek bent, dan zit je bij More to Explore uiteraard wel goed.

Renowned Explorers: More to Explore is nu voor 7,49 euro verkrijgbaar via o.a. Steam en GOG.

Konami sluit servers van PES 2015 Artwork van ReCore getoond
0