Rally Championship 2002 | Gamer.nl

Hoewel de sport zelf lang niet zoveel kijkers trekt als bijvoorbeeld een formule 1 race, lijken de meeste rally fans ook gamer te zijn. Tenminste, zo zou je denken wanneer je het aanbod van rally games in de afgelopen jaren bekijkt. Ook Ubi Soft wilde dit jaar weer een graantje meepikken van deze markt. Daarom komen ze met Rally Championship 2002 (ook wel Rally Championship Xtreme genoemd). Deze game belooft een hoop goeds, van een realistisch schadesysteem tot ongekende vrijheid. Maar dat hebben we vaker gehoord, daarom heeft Gamers.nl het schijfje aan grondige tests onderworpen. Daarbij horen ook alle ééntjes en nulletjes die daar op staan, en die zorgden toch nog voor een aangename verra ing!

Na eerst het stof van m'n Act Labs stuurtje afgeblazen te hebben, drie kwartier bezig geweest te zijn met installeren, om er dan achter te komen dat dat niet mogelijk is met Windows 2000 en een reboot naar Windows 98, was ik toch eindelijk klaar om te beginnen. De installatie, die voorspoedig verliep, bracht mij een spectaculaire intro. Wat op zich niets nieuws is vandaag de dag. Daarna volgde het menuutje waar uit verschillende mogelijkheden gekozen kan worden. Naast de optie schermen en dergelijke zijn er namelijk een 'challenge' mode, een 'arcade' mode, een 'single race' mode en een 'championship' mode. In de arcade mode wordt er gebruik gemaakt van het antieke, doch zeer succesvolle checkpoint systeem. De single race is een race tegen de klok en jouw ghost car. De challenge mode en de championship mode draaien om hetzelfde principe, alleen moet de speler in de challenge mode ook zijn eigen budget en wagens beheren, en daarnaast kunnen hier de verschillende wagens en tracks verdiend worden. Tot slot is er ook nog de multiplayer optie via LAN en internet.

Gamers.nl kan dan ook niet aansprakelijk gesteld worden voor enige schade na het lezen van deze review!

Naast de bekende WRC wagens (Subaru Impreza WRC, Ford Focus WRC etc) zitten in deze game ook wagens van lagere kla en. Sterker nog, voordat je aan het grote werk mag beginnen zul je het eerst in de lagere kla en moeten proberen met de challenge mode. Het nadeel hiervan is dat je met elke kla e iedere keer weer al die parkoersen moet doorkruisen en dat heb je na een tijdje wel gezien.