Purrfect Date | Gamer.nl

Purrfect Date | Gamer.nl

Op een mysterieus eiland leven enkel een hoop katten en een groepje onderzoekers. Daar kom jij aan om te werken voor professor Pawpur. Al snel gaat er iets mis en blijk je met enkele katten te kunnen praten. Dan zit er natuurlijk niets anders op dan met ze te daten.

Vooruit, er zit wel iets meer achter het verhaal van Purrfect Date dan een kattenversie van Hatoful Boyfriend. Het eiland waarop je terecht komt bestaat uit twee gebieden: het veilige kamp van de onderzoekers en een donker bos waar mensen ziek worden als ze er binnen stappen. Natuurlijk kom je al snel in het bos terecht, val je flauw en als je wakker wordt kom je er achter dat je met katten kan praten.

Purrfect date

Aww

Dit is geen geinige superkracht die je hebt opgedaan, want het praten met katten is het begin van het einde. Heb je eenmaal 'de ziekte' te pakken, dan verander je langzaam zelf in een kat. Dat escaleert totdat je op vier pootjes loopt, mensen 'aww' zeggen als ze langslopen en foto's van je maken om internetpunten te scoren. Om dit te vermijden moet er een medicijn gemaakt worden en daar kom jij bij om de hoek kijken.

Je krijgt tijdens het spelen telkens de keuze om onderzoek te doen, op ontdekking te gaan of te daten met katten. Dat daten is belangrijk, want de katten weten dingen die ze alleen maar vertellen als ze je beter leren kennen. Dat je tu endoor daadwerkelijk goede relaties met de beestjes opbouwt hoort erbij. Het zijn namelijk leuke katten. Er is bijvoorbeeld een Ierse kat die graag dronken wordt en een sfinx die heel ijdel is, maar ook een zachte kant heeft. Verwacht niet een doorsnee datinggame waarin je uiteindelijk met deze katten de mand induikt. Het wordt allemaal heel netjes en… legaal gehouden.

Purrfect date

Herhaling

Zoals zoveel dating-games en visual novels zijn er meerdere routes te nemen en een aantal verschillende eindes te behalen. De makers hebben een slimme manier bedacht om je in een continuerende se ie verschillende eindes te laten zien, zodat je een hoop van de game kunt meemaken. Toch moet je een tweede en mi chien wel derde keer de game spelen om het hele verhaal mee te krijgen. Dat hangt af van de keuzes die je maakt.

Het is best vervelend om in een volgende playthrough een hoop scènes opnieuw te zien en er doorheen te klikken. Er is geen mogelijkheid om bekende stukken direct helemaal over te slaan. Helemaal teleurstellend is dat je aan het einde van je eerste playthrough, waar je zo’n vijf uur mee bezig bent, waarschijnlijk een teleurstellend einde voorgeschoteld krijgt waarin het mysterie niet wordt opgelost. Meerdere keren spelen is dus wel een must.

Purrfect date

Wat Purrfect Date echter zo leuk maakt is hoe het is geschreven. Gelukkig maar, want er is een hele hoop te lezen. Terwijl de achterliggende verhaallijn verra end heftig is, zijn alle zijpaden die je neemt uitzonderlijk lief. Je leert de verschillende personages en hun pa ies kennen en daarin merk je de liefde van de makers voor bijvoorbeeld specifieke comics, poëzie en bovenal katten. Het had wel leuk geweest als er ook iets meer met de visuele kant werd gedaan. Dat blijft nu wat statisch met weinig verra ingen. Niet purrfect dus, maar zeer awwmusant.

Purrfect Date is nu verkrijgbaar voor pc via Steam.