Paris-Dakar Rally | Gamer.nl

Elk jaar vind de Paris-Dakar rally weer plaats. Meestal is dit tegen het einde van december tot begin januari. In zo'n 16 dagen rijden verschillende voertuigen van Parijs naar het Afrikaanse Dakar. Via Frankrijk en Spanje rijdt men door Afrika waar Marokko op ze te wachten staat, en tot slot eindigt men in Dakar. Zowel auto's als motoren mogen proberen deze lange weg te bedwingen. Evenals in het digitale evenbeeld van de rally, want Acclaim is degene die de licentie van het evenement heeft weten te bemachtigen, en gebruikt deze dan ook gelijk in een multi-platform race game.

Het doel is simpel: verplaats je zelf zo snel mogelijk van Parijs naar Dakar via de aangegeven route in 4x4 wagens, buggy's, quads of op motoren en probeer daarbij je vervoermiddel niet onbruikbaar te beschadigen. En dat kan nog lastig zijn met alle stenen, afgronden, zandstormen en ander natuurgeweld dat je lastig valt.

De opties

Het spel biedt uiteraard net als vele andere spellen verschillende opties. Zo kun je een simpele time trial uitrijden en zo scoren op de beste tijd. Daarnaast is er een arcade mode waarin je de tegenstanders aan jouw uitlaatga en dient te laten ruiken. Tot slot is er de campaign mode waar het eigenlijk om draait. Dit is de echte race richting Afrika. Net als in het echt kun je in deze game dus ook kiezen om met een cro motor, 4x4 terreinwagen, een soort van buggy of een quad te rijden. Elk voertuig rijdt tegen zijn eigen kla e. Er zijn dus vier verschillende winnaars in alle vier de voertuigcategorieën. Dat is ook wel zo eerlijk, aangezien een quad langzamer rijdt en optrekt dan een motor om maar wat te noemen.