Met het uitdijen van de gamesmarkt neemt ook de differentiatie van de verschillende doelgroepen toe. Een zeer specifieke doelgroep waarvoor al een tijdje in de luwte games worden geproduceerd, zijn jonge meisjes. Met My Horse & Me wil Atari inspelen met de altijd aanwezige voorliefde voor paarden van jonge meisjes. In My Horse & Me draait het om springwedstrijden. Pas je paard en ruiter naar hartelust aan, maak het beest wat schoon en ga vervolgens de uitdaging aan. Wanneer je snel genoeg bent en niet teveel hindernissen raakt, win je medailles waarmee je nieuwe kleding en races ontgrendelt. Wanneer je vaak genoeg minstens zilver hebt gewonnen in de makkelijkste competitie, kun je het een stapje hoger proberen. Er zijn vijf competities en een flink aantal wedstrijden plus bonuswedstrijden. Verder is er nog een aantal minigames, dat niet al te interessant is. Zoek de verschillen, sterren verzamelen, ballonnetjes pakken, enzovoorts. De wedstrijden zijn vermakelijker dan dit bijvoegsel. Wat betreft kledingkeuze staan er veel verschillende kledingstukken ter beschikking, en ook je paard kun je naar hartelust aanpassen, wat het geheel een persoonlijker tintje geeft. Op de PC speel je My Horse & Me op een simpele en voor de hand liggende manier: met de pijltjes stuur je en met spatie ga je galopperen. Dit werkt veel lekkerder dan de dwangmatige Wii-besturing en de vereiste precisie is hier wél aanwezig. De game voelt meteen stukken lekkerder aan. Zonder al te veel moeite neem je krappe bochten en weet je genoeg vaart te maken om hindernissen (automatisch) over te springen. Ook de navigatieproblemen die de Wii-versie parten spelen, zijn hier minder aan de orde, omdat je je aandacht puur en alleen in de game stopt en niet loopt te klooien met de besturing. De game komt op deze manier veel sterker voor de dag. De springwedstrijden, en met name de jacht op goud, vormen een gezonde uitdaging, waarbij je snel bochten moet maken en misschien net een klein stukje kunt afsnijden om een secondetje mee te pakken. Dit is duidelijk de manier waarop de game bedoeld is, en liefhebbers van paardrijden zullen zich dan ook in hun element voelen. Het is overigens niet te complex: sturen en je snelheid bepalen is het enige wat je kunt; je paard sprint uit zichzelf. Om een succesvolle sprong te maken moet je wel de goede snelheid hebben én de hindernis in het midden benaderen. Als je enkele hindernissen kort na elkaar hebt met nog wat stuurwerk tussendoor, moet je dit wel goed uitkienen. Een race succesvol afsluiten is niet zo moeilijk, maar goud pakken en het daaraan verbonden kledingstuk ontgrendelen vergt wel degelijk dat je het écht goed doet. Voor ieder wat wils dus. Bij een game als My Horse & Me verwacht je dat de speler een hechte band met zijn paard kan opbouwen. De manier waarop je echter je paard schoonmaakt is ietwat klinisch en onpersoonlijk: je ziet gewoon een borsteltje, spons of waterspuit en je paard in beeld en schoonmaken maar. Het persoonlijke tintje wordt wel goed overgebracht bij de redelijk uitgebreide opties om je personage en paard aan te passen, onder andere met allerlei te ontgrendelen kledingstukken. Het moge duidelijk zijn dat My Horse & Me op de PC sterker voor de dag komt dan de Wii-versie. Door het ontbreken van besturingsperikelen is de game gewoon best wel leuk voor de liefhebber. Het is allemaal wat simplistisch en het zal niet de game van het jaar worden, maar My Horse & Me op de PC is een veilig kerstcadeau voor de jonge paardenliefhebster.