Mortal Kombat: Unchained kent veel speelmodi die afwijken van de standaard vechtmodus. Zo kun je een potje schaken met de personages van de reeks en kun je ook een combinatie van vechten en puzzelen uitproberen in Puzzle Kombat. Dit laatste is een op Tetris lijkende game waarin tegen de CPU gespeeld wordt. Onderaan de lijst met speelmodi staat Konquest. Konquest is eigenlijk een 3D adventuregame waarin op sleutelmomenten één op één gevochten moet worden met een tegenstander. Deze modus kent ook nog eens een verhaal, waarvoor zelfs stemacteurs worden gebruikt. Aan de tenenkrommend slechte kwaliteit van de stemmen is echter te horen dat men een paar van de slechts betaalde stemacteurs heeft gebruikt. De rest van de Konquest modus is ook niet van al te hoge kwaliteit. Vooral het camerawerk is bagger te noemen, waarbij het personage soms helemaal uit het scherm verdwijnt. Verschillende bugs willen de gameplay ook nogal eens hinderen. Uiteindelijk geldt voor alle extra modes dat ze maar weinig toevoegen aan de game. Dit zou anders zijn geweest als ze beter waren uitgewerkt, maar dit is niet het geval. Het is jammer dat de makers de energie die ze hebben gebruikt voor deze modes niet hebben gebruikt voor de Kombat modus.
Grafisch is de game op maar één departement goed te noemen. En dit is in de Kombat modus. De vechters worden goed en gedetailleerd weergegeven, maar ook de omgevingen mogen er zijn. De rest van de modes staan op dit gebied in contrast met de Kombat mode. Vooral de Konquest modus steekt maar matigjes af bij de rest. De animaties van de vechters in Konquest mode is zoals eerder al gezegd niet helemaal vloeiend te noemen. Dit doet niet veel af aan de grafische kwaliteit, maar hindert de gameplay wel enigszins. Het enige wat Mortal Kombat: Unchained echt interessant maakt is de Kombat modus. Dit is het aloude element dat in bijna alle vechtgames aanwezig is. Deze modus is stukken beter uitgewerkt dan alle andere opties, maar kent ook zijn fouten. Vooral de stugge bewegingen en de ingewikkelde besturing is in het begin even wennen. Verder maken de brute fatalities en de dodelijke omgevingen het geheel tot een best vermakelijke ervaring. Mortal Kombat: Unchained is echter zeker niet het beste wat aan vechtgames is te krijgen op de PSP.
Reacties op: Mortal Kombat: Unchained
BigGH
MetalSonic
misjnoe
Juicyboy20
Prullenbak
kurtblack
Een Trouwe Fan
MetalSonic
MetalSonic
Scorp the Great
Ronn
RadiuZ
DrinK
Madje
Daar ging je beargumentatie.
steveshit
steveshit
steveshit
steveshit
NoXiC
maartencartman
Daarna MK deception voor een paar knake gekocht.
Vind dat een goed uitgewerkt vechtspel met al die styles.
Deze oogd wel hetzelfde. Heb zelf geen PSP maar als de controls suckke snap ik het cijfer best.