Mobile Forces | Gamer.nl

Mobile Forces is een multiplayer FPS waarin voertuigen centraal staan. Maar al te vaak hoor je namelijk gamers de wens uiten om nog eens een goede FPS met voertuigen te zien. Er zijn al enkele pogingen geweest maar slechts weinige waren echt succesvol. Van de populairste online shooters van dit moment heeft alleen C&C Renegade de mogelijkheid voertuigen te besturen. Zal Mobile Forces hier verandering in kunnen brengen?

Mobile Forces is een op multiplayer gerichte shooter, wat tevens inhoud dat er geen echte single player campaign aanwezig is. Er is wel de keuze voor singleplayer mi ions in het hoofdmenu, maar dit is eerder te vergelijken met de tournament mode van Unreal Tournament. Je dient hier namelijk een aantal game-modes in een level tot een goed einde te brengen om zo het volgende level te unlocken. Daarnaast heb je in single-player een skirmish mode, wat niets anders is dan het instellen van een multiplayerspel, maar dan met bots als tegenstanders.

Je kan bij deze stoere legertruck zo achter het stuur kruipen

Er staat een ruim aantal game-modes voor de speler ter beschikking. Daarvan zijn de meeste ons natuurlijk bekend. Natuurlijk is er de Deathmatch, de Team Deathmatch en de Capture the Flag mode. Verder heb je Detonation, wat te vergelijken is met The Rock uit Team Fortre . Daarnaast heb je ook nog Safe Cracker, waarbij je een kluis dient te kraken voordat je er met het goud vandoor kan gaan, iets wat in e entie gewoon Capture the Flag is met het verschil dat je eerst wat moet doen voor je er met de vlag vandoor mag. Trailer Capture is de enige game-mode die effectief gebruik maakt van voertuigen. Midden in het level bevind zich een humvee met aanhangwagen die je bij de vijandige basis tot ontploffing dient te brengen. Daarnaast heb je nog Hold-out, waarbij je een punt zo lang mogelijk dient te bewaken, en Captains, waarbij er één team-leader is in elk team die gefragd dient te worden om een punt kan behalen.

Het snipergeweer mag er grafisch nog wezen ten opzichte van de andere wapens

Hoewel voertuigen een aanzienlijke rol spelen in dit spel, staan er slechts een viertal voertuigen voor de speler ter beschikking. Dit zijn een Buggy, een Humvee, een Truck en een APC. De voertuigen verschillen in snelheid, armor, bescherming van de bestuurder en maximaal aantal pa agiers. Geen van de voertuigen heeft de mogelijkheid zelf te schieten, dus je moet al met twee mensen in een auto zitten wil je enige weerstand kunnen bieden. De auto's dienen ook vooral als vervoermiddel, maar zijn ook ideaal om tegenstanders mee aan te rijden. Ze bieden ook enige veiligheid, maar ze zijn wel een makkelijk doelwit voor rockets en granaten.