Mechcommander 2 | Gamer.nl

Mechcommander 2 is de opvolger van het in 1998's gemaakte spel Mechcommander, een RTS geba eerd op het BattleTech Universe. Het spel was toendertijd een redelijk succes wat afwi eling bood aan het nog altijd populaire basis-bouwen-units-bouwen-raggen-maar. Voor het spelen van MechCommander was toch wat meer tactisch inzicht nodig en zeker door de combinatie met het BattleTech Universe kreeg het spel een trouwe schare fans.

Nu, 3 jaar later, komt Microsoft op de markt met MechCommander 2. Het originele spel is ooit gemaakt door Microprose, maar tijdens de overname door Infogrames heeft Microsoft de BattleTech Universe licentie te pakken gekregen. Het spel is dus gemaakt door de mannen van Microsoft, en die hebben de laatste tijd veel goede titels op de markt gezet.

Het verhaal van het spel is redelijk standaard. In de toekomst trekt de mensheid het helaal in. Planeten en sterrestelsels worden bevolkt en langzaam verdwijnt het “mensheid” gevoel. Er ontstaan verschillende “houses” die voortduderend met elkaar in de clinch liggen. Het enige dat de mensheid weer bij elkaar kon brengen waren The Clans, een groep outlaws die de houses aanvielen. Nadat The Clans zijn verslagen wordt alles weer bij het oude en vete's uit het verleden spelen weer op.

De speler is een oude rot in het vak en doet vuile klusjes voor 2 verschillende houses, House Davion and House Steiner. Beide huizen hebben een gezamenlijk probleem, bandieten vallen de houses lastig.Omdat de 2 houses elkaar niet genoeg vertrouwen om samen ten strijde te gaan wordt de speler ingehuurd. Met het motto “voor geld doen we alles” begin je aan het spel, al snel blijkt echter dat er heel wat meer als simpele bandieten achter de aanvallen zitten.