Lumines Live! | Gamer.nl

Het eerste wat te binnen schoot bij het zien van Lumines Live! was: ”Dit is gewoon Lumines 2 voor de Xbox 360”. Na de game te hebben gespeeld, kan met zekerheid gezegd worden dat Lumines Live! op Lumines 2 lijkt, maar niet hetzelfde biedt als de draagbare versie.

De games zijn in de kern hetzelfde. De hoofdmoot van de game bestaat uit het wi en van blokjes van vier die ontstaan als vier kleine steentjes van dezelfde kleur bij elkaar worden gebracht. Dit gebeurt onder begeleiding van flitsende en soms hallucinerende beelden en muziek op de achtergrond.

Een groot pluspunt van Lumines Live! is dat het Dolby Digital 5.1 ondersteunt. Hierdoor is met de juiste geluidsinstallatie ten volle te genieten van deze muziek. Vooral de speciaal voor Lumines gemaakte muziek maakt goed gebruik van het ruimtelijke effect dat ontstaat door de surround sound. En aangezien de basis gelijk blijft, weten de kenners dat het met de synergie van gameplay en beeld en geluid wel goed zit.

Toch is Lumines Live! een tegenvaller te noemen op het gebied van content. Door restricties waren de makers verplicht de game in 50MB aan te bieden. Het heeft erin geresulteerd dat er maar bar weinig skins (levels) en speelmodi in de game inbegrepen zijn. Dit is een grote domper, omdat wel de maximale prijs van 1200 punten betaald moet worden. Vergeleken met andere games op andere consoles is dit een schijntje, maar het geheel voelt nu vooral onaf aan. Dit wordt zeker niet verholpen door de boodschap die overal in de game meldt dat extra skins en modi te koop zijn via Marketplace. Vooral het beperkte aantal skins in de challenge mode van de game zorgen voor een onvoldaan gevoel.