Largo Winch: Empire Under Threat | Gamer.nl

Largo Winch is rijk, erg rijk. Hij heeft namelijk een grote onderneming geërfd van zijn vader. Hij stelt zich dan ook graag voor als “Largo Winch, Billionaire”. Ook valt hij redelijk in de smaak bij de vrouwen. Alles zit hem dus mee, tot iemand roet in het eten gooit. In een vestiging in Mexico gaat namelijk het een en ander mis. En na enig onderzoek blijkt er een groot complot gaande te zijn waarmee wordt geprobeerd de firma van Largo ten gronde te richten.

Je raadt het al, het is aan de speler

om dit probleem op te lo en.

Largo Winch is een kla iek adventurespel. Je bedient het spel net als Grim Fandango met de pijltjes en je hebt een viertal overige toetsen nodig om verschillende acties met het decor te ondernemen. Je kunt met mensen praten, voorwerpen oppakken, bekijken en combineren. Alle elementen uit een adventurespel zijn dus van de partij. Het grootste verschil met spellen als Grim Fandango is echter dat de achtergronden in real-time 3D gerenderd zijn. De camera staat op een redelijke afstand van het personage en draait met je mee naarmate je je door het decor begeeft. Een prima oplo ing om 3D in een adventure te integreren zonder de speler teveel cameracontrole te geven zoals in Gabriël Knight 3 het geval was.

Largo Winch trekt de hele wereld over en houdt zo nu en dan een verkleedpartijtje

Het grootste verschil tu en Largo Winch en de meeste andere adventures is echter dat Largo Winch ervan uitgaat dat je als speler niet zo goed zelfstandig kan denken. Het spel is namelijk erg makkelijk en meestal worden er genoeg hints gegeven om vooral te voorkomen dat je vast komt te zitten. Het spel is daarnaast enorm linear en meestal zijn er slechts een tweetal locaties tegelijk te bezoeken. Hier dien je dan een tweetal objecten met elkaar te combineren en dit op het derde object te gebruiken en je kan verder. Op de volgende locatie kom je weer eenzelfde soort puzzel tegen. Zelfs tegen het einde van het spel blijven de puzzels enorm makkelijk.

Largo Winch kreeg in Italië enige kritiek te verduren vanwege de X-rated content. Zo is het gezicht van deze dame echt niet geschikt voor de jonge kijkertjes

Tijdens het verhaal reis je van de ene naar de andere locatie en ontmoet je een groot aantal mensen die allemaal hun eigen karaktertrekjes hebben. De gesprekken zijn leuk om te beluisteren en hebben een ietwat humoristische ondertoon, maar zijn bij lange na niet van het niveau van LucasArts maar dat kan je natuurlijk ook niet verwachten. Je kan nooit zelf besli en naar welke locatie je toe reist zoals bij veel andere spellen wel mogelijk is. De locaties zijn grafisch wel erg mooi uitgewerkt. Het spel doet een beetje cartoonachtig aan, wat ook vrij logisch is aangezien het op een strip gebaseerd is. Toch is er vrij veel detail in de achtergronden verwerkt en zitten er vaak enige bewegende elementen in die de decors tot leven wekken.