Dingen in je buik stoppen is trouwens de voornaamste nieuwigheid in Mouse Attack. Je kunt er maximaal vijf dingen tegelijk opslaan. Je bewaart er niet alleen verschillende krachten, maar ook etenswaar om je gezondheid mee aan te vullen. Met je stylus (of met je vette vingers, want de stylus die je verder niet nodig hebt, ga je niet elke keer pakken) kun je dingen in je buik combineren tot nieuwe voorwerpen. Zo zijn meerdere krachten te combineren tot een nieuwe kracht, die echter niet zozeer een combinatie van beide krachten is, als wel een compleet andere. Dit komt vooral van pas als de krachten die je op het moment bezit niet van pas komen, of wanneer je buik vol zit en je op moet schonen. Je kunt overigens ook dingen uitspugen wanneer je ze niet meer nodig hebt. Naast krachten kun je ook eten combineren tot tomaten die je de volledige gezondheid terug geven, en kun je drie kleine roze beestjes combineren tot een leven. Doordat de tegenstanders je wapens zijn en soms nodig zijn om verder te komen, hebben de makers ervoor gekozen om je tegenstanders continu te laten respawnen. Dit terug plaatsen van tegenstanders in de wereld gebeurt vrijwel direct nadat hun oorspronkelijke geboorteplek buiten beeld is. Dit kan voor zeer irritante situaties zorgen. Zo spring je soms omhoog om een tegenstander te schieten en val je weer naar beneden. Wanneer je vervolgens weer boven bent is de tegenstander terug tot leven. Een iets betere balans in het respawnen was prettig geweest, al is het soms ook wel fijn wanneer tegenstanders snel terug zijn als je ze als wapen nodig hebt. De tegenstanders die echter geen wapenfunctie hebben, hadden van mij wel weg mogen blijven!De verschillende mogelijkheden die je overneemt van je tegenstanders komen goed van pas bij het verslaan van weer andere tegenstanders, maar zijn vooral nodig om kistjes te vinden die in de levels verborgen zijn. Sommige kistjes liggen gewoon voor het oprapen, maar voor de meeste zul je toch even moeten puzzelen met de verschillende mogelijkheden. Vaak loopt de tegenstander met de juiste mogelijkheid wel ergens in het level rond waar je die mogelijkheid nodig hebt, maar soms is het nodig om eerder verkregen krachten te bewaren. Wanneer je door een tegenstander geraakt wordt kun je je huidige kracht kwijtraken, dus het bewaren van je krachten is nog niet zo makkelijk als het lijkt.
Links: één van de minigames die je ook in multiplayer kúnt spelen. Kúnt, maar ik zou er geen tijd aan vuil maken.
De meeste kistjes in Kirby Mouse Attack zijn overigens optioneel, hoewel je wel vijf sterren in deze kistjes moet hebben om de laatste twee stages te kunnen spelen. Sowieso zal bij de meeste gamers de verzameldrift hoog genoeg zin om toch alle kistjes proberen te claimen. Houd je je met de kistjes niet bezig, dan is Kirby Mouse Attack namelijk erg snel voorbij. Veel gevaren kun je eigenlijk half negeren wanneer je niet probeert de kistjes te bemachtigen; je vliegt dan gewoon langs de tegenstanders op naar de uitgang. Het spel is sowieso aan de makkelijke kant. Met de juiste krachten kun je moeiteloos de levels doorlopen en zelfs de eindbazen vormen totaal geen probleem. Heb je echter de verkeerde kracht, dan zijn sommige eindbazen weer praktisch onmogelijk. Hier mist dus enigszins de balans tussen de verschillende krachten. Door de lage moeilijkheidsgraad zul je ook niet heel lang bezig zijn om Kirby Mouse Attack uit te spelen. Een uurtje of zes moet voldoende zijn. Maar het zijn wel zes hele schattige uurtjes! Er zitten overigens nog wat minigames in het spel die je ook in multiplayer kunt spelen, maar deze zijn zo beperkt dat ze net zo goed achterwege hadden kunnen laten. Al is het alleen al omdat het mulitplayer-icoontje op het doosje nu erg bedrieglijk is.
Reacties op: Kirby Mouse Attack
Dex
mattiebo
worms_master
LordChris
Ben noit zo gek geweest op Kirby en zijn/haar spellen