Voor de boeiende omgevingen hoef je dit spel ook zeker niet te kopen. Wijds uitgestrekte landschappen hoef je niet te verwachten. De omgevingen bestaan uit een aaneenrijging van identiek ogende kamertjes en gangetjes waarin je minimale bewegingsvrijheid krijgt. De omgeving zit vol met onzichtbare muren waar je te pas en te onpas in vast blijft steken. Of je nu in het bos zit, in de woestijn of in een gebouw, in essentie maakt het geen verschil. Interactie met de omgeving is er evenmin. Wanneer je je niet bezig houdt met het verhaal, dan is er niets te vinden in de spelwereld zelf. Geen kistjes die je kunt openen of potten die je stuk kunt meppen. Het enige wat van belang is zijn de hordes vijanden die je tegenkomt en in de pan moet hakken, daar komt alle de prullaria uit. Verder stelt het spel visueel overigens sowieso niet veel voor. De animaties zijn houterig, de omgeving biedt niet bijzonder veel detail en de tegenstanders, paarse krokodillen, passen vaak totaal niet in het plaatje. De muziek geeft aan wanneer er gevaar dreigt en stopt subiet wanneer dit gevaar weer geweken is. De aanzwengelende tonen zijn even leuk, maar werken op den duur op je zenuwen doordat steeds hetzelfde deuntje wordt herhaald. Wat nog het sterkste aspect is van Circle of Doom is de manier waarop je de uitrusting van je personage samen kunt stellen. Centraal hierin staat je 'SP', wat neerkomt op je kracht of vermoeidheid. Elk wapen gebruikt een bepaalde hoeveelheid SP wanneer je het gebruikt en sommige bepantsering, wapens, ringen en kettingen zorgen ervoor dat je SP sneller dan normaal hergenereert. De bedoeling is om een goede balans te vinden tussen de consumptie van SP door je wapens en de mate waarin je SP automatisch terugvloeit. Wanneer je bijvoorbeeld in het begin een veel te krachtig wapen gebruikt, dan moet je tussendoor steeds even wachten totdat je weer een nieuwe slag mag doen. Wanneer je een nieuw level bereikt hebt kun je punten verdelen aan de factoren SP, HP (gezondheid) en Luck (geluk). Echte RPG-fanaten zullen lachen om de beperkingen van dit systeem, maar voor een hack and slash-game als Circle of Doom is het nog net afdoende. Circle of Doom onderscheidt zich van de gemiddelde titel uit het inmiddels decennia oude hack and slash-genre door de implementatie van een uitgebreide online-multiplayer. Je kunt in deze mode de volledige verhaallijn doorlopen met maximaal vier personen, alsof je als het ware een MMORPG op zeer kleine schaal aan het spelen bent. En om het spel uitdagend te houden, worden tegenstanders krachtiger en speciale objecten schaarser naarmate er meer spelers deelnemen. Echter, net als in de singleplayer zit ook hier de tergend langzame en vreselijk repetitieve gameplay het spelplezier in de weg. Je hoeft totaal geen rekening te houden met de samenstelling van je team en het is al helemaal onnodig om samen te werken met je medestanders om krachtige tegenstanders te verslaan. De toevoeging van deze mode voegt dan ook niet echt iets toe aan het spel.

Kingdom Under Fire: Circle of Doom
subtitle
Kingdom Under Fire: The Circle of Doom is niet alleen een saai spel, het is ook nog eens zo onlogisch ontworpen dat je je afvraagt wat er in de hersens van de makers is omgegaan toen ze hiermee bezig waren. De doelloosheid, de vage droomwereld, het continu heen en weer moeten lopen, het werkt een toch al saaie spelervaring niet bepaald in de hand. Ik gun mijn Xbox 360 nog liever de Red Ring of Death dan de The Circle of Doom. Laten liggen!
- Pluspunten
- SP-systeem is leuk bedacht. Verschillende verhalen voor de zes personages
- Minpunten
- Zeer saai en repetitief. Verhalen stellen niets voor en zijn vaag in het spel verwerkt. Eentonige omgevingen. Vrijspelen van Special Abilities omslachtig
Reacties op: Kingdom Under Fire: Circle of Doom
Like-A-Bunny
De genoemde minpunten kwamen ook al naar voren in de Demo, ernstig dat ze door het spel te voelen zijn…
=HellFire=
strikeman
LOL .. als ze het zoals DMC hadden gemaakt alleen dan met zwaarden enzo had ik ut zeker wel meer gespeeld..lol
JayKwon
Was ninety-nine-nights ondanks z'n velen 'flaws' toch stukken beter. (zelfde maker toch?) Evenals Rez HD? En de andere Kingdom under fire spellen?
ali3n8tor
Markieneeter
timohoorn
freaq
( budget bak) de game leek me namelijk best vet.en ziet er goed uit…
GrafGraver
dbreuning
Erwie
HenkKonijn
Dus nu zit ik wanhopig te wachten tot alles weer werkt, das ook niet echt fijn
Als je bij dit spel je xbox stuk maakt heb je tenminste geen heel vet spel wat je maar niet kan spelen.
HenkKonijn
Als je puur nav reclame een spel koopt moet je wel heel naief zijn (of veel geld hebben)
Frantic-Sheep
=HellFire=
inoj
fant
Vichan
Chairwalker
Flamer.nl