Gunman Chronicles | Gamer.nl

Dat MODs populair zijn was al duidelijk. Maar het is ook een trend geworden om veelbelovende MOD-projecten op te kopen en er een volledig winkelproduct van te maken. Counter-Strike was daar al het eerste voorbeeld van, maar bleef gelukkig toch nog gratis te downloaden. Gunman (Rewolf Software) is de tweede titel die Sierra heeft overgenomen, maar het verschil is dat deze enkel als winkelversie verkrijgbaar is. Gunman mag dus de volle strijd aangaan met games als "No One Lives Forever" en "Alice".

Na weer een halve gig vol te hebben gepropt met gamefiles kan ik rustig achterover gezakt het introductiefilmpje bekijken. Met op de achtergrond mooie muziek krijg ik een waar renderspektakel over me heen. In pure Starship Troopers-stijl zie je soldaten in uniformen uit de periode van de Amerikaanse Burgeroorlog (rond 1861..voor de geschiedenisfreaks ) in gevecht met een aantal enorm grote planten (Xenomes). Praktisch alle gunmen worden gedood in deze strijd en jij bent de enige die de stijd overleeft. Ook jouw superieur 'the general' keert niet terug van het slagveld.

Met een goed gevoel start ik de game en na het afstellen van de nodige settings (die ik ondertu en wel kan dromen ) begin ik een nieuwe game. Je speelt de rol van Major Archer en jouw rol is om de intergalactische vrede te bewaren, samen met andere 'gunmen'. Na een noodoproep van een verre planeet reis je samen met een squad van gunmen naar deze lokatie. Maar daar aangekomen blijkt het een valstrik te zijn. De generaal blijkt namelijk nog in leven te zijn en is nogal doorgedraaid over zijn achterlating op de Xenome-planeet.

Een nieuwe vijand is dus geboren en in de nodige levels zal je gevecht moeten leveren met zowel de Xenomes als soldaten van de 'bad guy'. The General probeert namelijk om Xenomes genetisch aan te pa en om deze voor zijn eigen doeleinden te gebruiken. En dat is natuurlijk het vernietigen van het menselijke ras.