Fury, een MMORPG zonder maandelijkse kosten, draaiend op de Unreal 3 engine waarin het draait om de gevechten tussen de spelers onderling, en niet om het (samen) afwerken van verschillende queesten. Neem daarbij nog een systeem waarbij de beloningen die je krijgt niet afhangen van het aantal uren dat je in de game stopt, maar puur afhangen van je eigen klasse. Op papier klinkt dit interessant, maar hoe brengt Fury het er in de praktijk vanaf? Om maar meteen met de deur in huis te vallen: een MMORPG is Fury zeker niet. Het spel bestaat namelijk uit niets anders dan een grote hal waar de spelers bijeen komen om met elkaar te vechten. In deze hal zijn verschillende NPC's te vinden, waar je bijvoorbeeld je uitrusting kan samenstellen of nieuwe skills kan krijgen. Dit lijkt dus erg op het systeem van Guild Wars, waar alleen de spelers in grote getalen bij elkaar te vinden zijn in de steden en bij gebieden om een missie te starten. Alleen is het in Fury veel kleinschaliger en is er totaal geen sfeer te vinden in de saaie hal.Na een simpele tutorial beland je dus in deze grote hal, waar je vervolgens je klasse kunt kiezen. Fury kent 8 verschillende klassen, van healers tot aan warriors. Nadat je een van deze klassen hebt gekozen kun je je spells instellen die je wilt gaan gebruiken. Net als in Guild Wars kan je in Fury ook maar een beperkt aantal spells meenemen in plaats van ze allemaal te gebruiken. Alleen ligt die limiet in Fury niet op 8 spells zoals in Guild Wars, maar op 24. Erg veel invloed zullen de keuzes die je maakt dus niet hebben op het spelverloop, aangezien je toch maar enkele aanvallen hebt die je écht nodig hebt. Als je eenmaal je klasse hebt gekozen en je spells hebt uitgezocht, kun je beginnen aan je eerste gevecht. Fury kent drie verschillende soorten gevechten. Vortex, Elimination en Bloodbath. In Vortex is het de bedoeling kristallen te verzamelen die over de map verspreid liggen en deze terug te brengen naar je eigen basis. Een soort Capture the Flag dus. In Elimination speel je met twee teams van vier personen en dien je elkaar te vermoorden. Bloodbath komt op hetzelfde neer als Elimination, maar dan speelt ieder voor zich. Weinig keuze dus voor een game waar player-versus-player combat het enige is waar het spel uit bestaat. De combat zelf is helaas heel erg rommelig. De gevechten zijn heel erg chaotisch.  Waar je vooral mee bezig bent is je verschillende spells uit te voeren, en het liefst zo snel mogelijk achter elkaar. Dit doe je terwijl je met je vijand door het scherm springt als een stel konijnen in de hoop een aanval te ontwijken. En op hetzelfde moment wordt je scherm gevuld met allerlei onnodige venstertjes en wordt de schade die je doet bij elke aanval heel erg groot in beeld gebracht. Hierdoor heb je totaal geen gevoel van controle en komt het vechten vooral neer op 'button bashen'. Erg uitdagend is het dus niet en na een paar potjes spelen begint de verveling al snel toe te slaan, omdat er ook in de gevechten nooit echte variatie te vinden is. De graphics in Fury vallen ook tegen. Zelfs met alle grafische opties op de hoogst mogelijke setting, oogt het spel gedateerd. Het lijkt totaal niet op een game die draait op de Unreal 3 engine, terwijl het toch echt zo is. Het geluid stelt ook niet veel voor. Je luistert continu naar dezelfde muziek en het geluid tijdens het vechten (bijvoorbeeld het slaan met je zwaard) klinkt heel erg dof en valt heel erg snel in herhaling. Ook de verschillende spells delen vaak hetzelfde geluid. Verder duiken er veel te vaak (grafische) bugs op. Overigens prijkt er nog op de DVD-hoes van het spel de volgende tekst: 'FREE TO PLAY'. Mooi meegenomen zou je denken. Helaas is het in de praktijk wel anders. Mensen die namelijk voor Fury eens in de zoveel tijd betalen, krijgen de zogenaamde 'Immortal' status. Deze status geeft je extra mogelijkheden en opties die je als niet-betaler niet hebt. Zo kun je als Immortal een guild maken, terwijl dat anders niet mogelijk is. Ook krijg je als Immortal voorrang bij het starten van een gevecht (als Immortal moet je vaak al minuten lang wachten, en als niet-betaler kan je daar dus alleen maar meer tijd bij optellen). Verder krijg je als Immortal meer gold, een grotere friend list, en nog vele andere vernuftige extraatjes die er voor zorgen dat je als niet-betaler vaak al in het nadeel bent voordat je een gevecht bent begonnen. Al met al dus niet veel positiefs, ook al zijn er wel enkele goede aspecten te benoemen. De keuze aan klassen is groot en divers. Verder zijn er in het hele spel wel meer dan 400 verschillende spells te leren (ook al lijken er veel op elkaar), welke je dient te kopen met het goud dat je wint uit de gevechten. Voor de rest is Fury helaas niets anders dan waardeloos. Alles wat Fury heeft is namelijk al eens veel beter gedaan, namelijk door Guild Wars. Guild Wars bevat niet alleen een betere player-versus-player modus, maar biedt daarnaast ook nog eens honderden quests buiten het vechten in de arena om. Veel meer waar voor je geld dus, iets wat je met Fury niet krijgt.