Floigan Brothers | Gamer.nl

De Dreamcast is dood, wordt er vaak geroepen. Sega zal zich vooral op de andere nextgeneration consoles gaan richten en daarbij ook nog eens een stel Gameboy Advance en PC games uitbrengen. Maar net als vorig jaar zal de sterkste Dreamcast tijd weer aanbreken in November en December. De komende weken kunnen we vier goede games verwachten, allemaal van Sega zelf. Het rijtje wordt geopend door Headhunter en zal beëindigd worden door Shenmue 2. Daarnaast zien we de opvolger van door velen de beste tennisgame ooit genoemd, Virtua Tennis. Vandaag in ieder geval een review van de game Floigan Brothers, een typische Sega game die helaas niet als een echte kla ieker aangerekend mag worden.

Toen men een hele lange tijd geleden namelijk bekend maakte dat Floigan Brothers via Visual Concepts naar de Dreamcast zou komen, gaf Bernie Stolar (voormalige president van Sega of America) aan dat de Floigan Brothers hetzelfde teweeg gaan brengen voor Sega als de Mario brothers voor Nintendo deden. Dit was inmiddels een hele tijd geleden en toen SOA onder het bewind van Peter Moore kwam te staan, hoorden we eigenlijk niets meer van deze game. Na de hele reeks annuleringen in de lente van 2001 namen we dus maar aan dat Floigan Brothers niet meer naar de Dreamcast zou komen. Totdat we echter het pakketje van Sega mochten openen met daarin o.a, jawel, Floigan Brothers.

Voordat ik daadwerkelijk ga uitleggen wat FB eigenlijk voor game is, vraag ik me eerst eens af wat nu eigenlijk de laatste game was waar ik echt om heb gelachen. Stupid Invaders was zo'n game die goed voor lachspieren was maar uiteindelijk was het toch niet de hele tijd leuk. Ook Monkey Island 4 voor de PC en PS2 bevatte de zogenaamde toilethumor die ons toch wel aan het lachen maakte. Floigan Brothers gaat ons echter nog meer proberen te laten lachen en als je zo ziet wat de hoofdpersonen zijn, mocht dit nog wel eens gaan lukken.

Floigan Brothers vertelt het verhaal van twee broers genaamd Foigle en Moigle. De eerste is een klein, tenger mannetje die erg slim is terwijl de andere, je raadt het al, een dikzak is die het IQ van een dode koe heeft. Zij bezitten een grote vuilnisbelt en Moigle wil graag een vera ing maken voor zijn oudere, doch kleinere broer. De vera ing vereist echter zeven onderdelen waaronder een oude motor van een auto of bijvoorbeeld een grote ton. Jij kruipt in de huid van de kleinste van het stel, Foigle, en zal moeten proberen alle items bij elkaar te schrapen. Dit is geen eenvoudige taak, aangezien Foigle niet snel is, en al helemaal niet sterk. Voor deze opdrachtjes heb je dus Moigle nodig die het vuile werk opknapt.