LucasArts had het de laatste tijd niet echt makkelijk. Met alle kritiek die het te verduren kreeg was er ineens een behoorlijk grimmige sfeer ontstaan rond het bedrijf dat George Lucas ooit onder gamers bekend had gemaakt.

Games als Force Commander en Rebellion waren behoorlijk de grond in gestampt door de pers en veel hangt af van het succes van 'Escape From Monkey Island', die alweer de vierde in de reeks is. Guybrush met zijn extra 3de dimensie kreeg bij release van de eerste screenshots al behoorlijk wat kritiek te verduren en een discussie tussen voor- en tegenstanders was begonnen. De release van de demo maakte toch een hoop goed en het was wachten op de final release.

En EINDELIJK is ie er dan. Nadat ik op de E3 vorig jaar de eerste alpha speelde, de beta op de ECTS en een nog nieuwere op het GameDome event (in Antwerpen), had ik een dringende behoefte om het eindproduct ook eens onder handen te nemen en voor mezelf de score te bepalen.

De postbode lag al bijna onder verdenking totdat we de vrolijk gekleurde doos toch in de brievenbus zagen liggen. Na een bruut kantoorgevecht was het spel door me geclaimd (als zogenaamd LucasArts-expert ) en was de pret begonnen.