Emperor: Battle for Dune | Gamer.nl

De Duneserie wordt door veel mensen gezien als één van de beste boekenseries ooit geschreven. Een enorm uitgebreid verhaal verspreid over 6 boeken met intriges, complotten en veldslagen. Westwood heeft al drie x eerder een spel gemaakt wat zich in deze wereld afspeelt. Dune 2 was hiervan de meest succesvolle uit deze serie en zorgde voor iets wat bijna nooit wordt vertoond, de creatie van een compleet nieuw genre. In Dune 2 werd voor het eerst succesvol het realtime strategiegenre geïntroduceerd en tegenwoordig zijn er miljoenen fervente fans van de kinderen van Dune 2. De bekendste zijn de C&C serie, Red Alert, Warcraft en Starcraft.

“There is no escape- we pay for the violence of our ancestors”

- from “The Collected Sayings of Muad'Dibby Prince IrulanWestwood is er altijd goed in om titels geheim te houden en dat is met dit spel dan ook weer gebeurd. Er waren al enige tijd geruchten dat Westwood met een nieuw spel bezig was gebaseerd op het enorme Dune universum, maar deze werden nooit bevestigd. Met het uitbrengen van Red Alert 2 mochten we dan ook eindelijk iets officieels van de titel zien. Op de Red Alert 2 cd staat een indrukwekkend filmpje wat je enkele zeer spectaculaire in-game beelden laat zien. Het filmpje is inmiddels ook te downloaden en ik raad ook iedereen aan om dat te doen (filmpje is in Bink formaat).

Emperor: Battle for Dune zal de eerste RTS van Westwood zijn die met een 3D engine draait. Om niet gelijk te breken met de oude tradities krijgt de speler niet de cameravrijheid zoals in Ground Control. De speler zal alleen kunnen in- en uitzoomen op een beperkte schaal zodat een speler nooit het overzicht zal verliezen in het heetst van de strijd. Het mooiste van deze engine zijn echter de systeemeisen. Westwood claimt dat je voor het spel slechts een P233 met D3D videokaart nodig hebt, al durf ik dit te betwijfelen als ik naar de tot nu toe vrijgegeven screenshots kijk.

>>