Je zult regelmatig met je Vliegende Schotel op pad moeten
In Destroy All Humans! wordt onderscheid gemaakt tussen hoofd- en submissies. Met de hoofdmissies gaat het eigenlijke verhaal verder en speel je nieuw werelden vrij, de submissies zorgen vooral voor vermaak. In tegenstelling tot het eerste deel, kleeft er wel een verhaaltje aan de submissies en zijn het geen standaard opdrachtjes als ‘maak binnen één minuut dertig agenten dood’, of iets in dien aard. In één submissie moet je bijvoorbeeld een man, die graag van sekse wil veranderen, naar zijn vrouw laten bellen om deze wens op te biechten. Ook zijn er speciale Arkvoodle-missies, waarbij je de wensen moet vervullen van de alien-god. Waar Destroy All Humans! zich nog uitsluitend in de Verenigde Staten afspeelde, situeert het tweede deel zich ook in andere delen van de wereld die bij Amerikanen bekend zijn. Het spel begint weliswaar in San Francisco, maar brengt je later ook nog naar Londen, Tokyo en Rusland. Elk van deze gebieden heeft een geheel eigen stijl. De omgeving ziet er anders uit, de mensen praten met een ander accent en je zult met nieuwe tegenstanders te maken krijgen.
De meteorietenregen, één van je nieuwe wapens, in actie.
De verschillende landen bieden een uitstekende mogelijkheid om de humor die Destroy All Humans zo kenmerkt, verder uit te werken. Stereotypen worden daarbij niet geschuwd. Als mensen in Engeland ineens een alien voor hun neus zien, schreeuwen ze “It’s Clif Richards!” of “Michael Caine!”. Japanners houden het echter op een “Mutant Super Ninja Alien!”. In Engeland staan de missies bol van de verwijzingen naar James Bond-films, in Japan zul je het op moeten nemen tegen Samuari. Ook grappig is dat iedereen in Japan het woordje ‘-san’ achter de naam krijgt. Wanneer Crypto de naam van iemand niet weet, noemt hij hem simpelweg ‘business-san’ of ‘auto-fan-san’. Hoewel natuurlijk niet elke grap even gelikt is, zitten er enkele ronduit briljante tussen die je nog lang zullen heugen. Technisch is Destroy All Humans 2 een kleine vooruitgang tegenover het eerste deel. De graphics zien er iets gelikter uit en het vrijwel ontbreken van laadschermen komt de spelervaring erg ten goede. Wat wel jammer is, is dat er nog steeds behoorlijk veel pop-up zichtbaar is. Vooral wanneer je rondvliegt met je schotel, zie je auto’s pas vlak onder je ineens verschijnen. Mensen zie je pas wanneer je vlak boven de grond vliegt. Dit is ook vervelend omdat je auto’s kunt gebruiken om de ‘gezondheid’ van je UFO op peil te houden, terwijl mensen in de DNA-mixer voor handige upgrades zorgen.
De Russische KGB-babe die je zo nu en dan bij zult staan
Destroy All Humans 2! is qua gameplay misschien niet de meest briljante game. De actie is soms wat recht-toe recht-aan en je hebt al snel wat trucjes onder de knie die het allemaal iets te simpel maken. Normaal zouden we dit een game aan kunnen rekenen, maar Destroy All Humans! 2 compenseert alle minpunten ruimschoots met een saus de prachtige jaren 60-setting en een flinke dosis humor. Ook zijn er meer dan genoeg unlockables, extra missies en andere dingen om te ontdekken, zodat je heel wat uurtjes met het spel bezig kunt zijn. Fans van het eerste deel doen met Destroy All Humans! 2 zeker geen miskoop. Het spel is vooral meer van hetzelfde, maar wel met flink wat verbeteringen. De mogelijkheid om het spel coöperatief te spelen, vormt daarbij overigens nog een leuk extraatje.
Reacties op: Destroy All Humans! 2
Zefiros
quartech
Revolt
Deruxian
Piet Penisma
Ontopic , Lekkere review Erwin , morgen maars de game halen.
HellFire
Ook co-op is erg vet!
lord crazydude
Mr.Demandred
Vichan
Heb deel 1 nooit gespeeld dus misschien probeer ik hem nog wel eens uit.
Goldadon