Review
Dead or Alive 6

Dead or Alive 6 komt zijn beloftes niet na

Wat overblijft is een uitgeklede fighting-game

Geschreven door Tom Kerkhof op

Conclusie

Aan de gevechten zelf ligt het niet. Dankzij de toevoeging van een nieuw Break-systeem is Dead or Alive 6 een even toegankelijke als diepe fighter waar je tientallen uren zoet mee kunt zijn. Het beperkte onlinegedeelte, de uitgeklede offline multiplayer en de onveranderde hyperseksualisering van vrouwelijke vechters zorgen er helaas voor dat dit zesde deel eerder een stap terug dan vooruit is voor de serie.
6,5
Score
65
Score: 65
  • Pluspunten
  • Prachtige vormgeving, solide vechtsysteem, Break-systeem is een uitstekende toevoeging
  • Minpunten
  • Ontbreken van Tag-modus, gebrek aan onlinemogelijkheden, stiekem nog even oversekst als voorheen
Het imago van Dead or Alive heeft de kwaliteit van de serie ingehaald. De gemiddelde persoon zal bij het horen van de naam eerder denken aan borsten, bikini’s en volleybal dan aan een serieus vechtspel. Het is hoog tijd dat de serie weer serieus genomen wordt binnen het fightinggame-genre; aan Dead or Alive 6 om te bewijzen dat dit mogelijk is.

Seks verkoopt nu eenmaal, en dat weet Dead or Alive 6. Toch is er een en ander veranderd. De nadruk ligt meer op het spektakel van de gevechten dan op de borsten van de vrouwelijke vechters en de kleding die ze dragen is veelal een stuk bescheidener. Veelal, want met het verdienen van munten zijn outfits vrij te spelen die het geseksualiseerde karakter van de franchise gewoon weer bevestigen.

Ondanks dat een vos zijn streken niet verliest is Dead or Alive 6 op dit vlak nét wat minder opzichtig dan zijn voorgangers, al scheelt het weinig. De herziening van de outfits heeft namelijk weinig zin als daar personages zoals Marie Rose en Honoka tegenover staan. Zij bewandelen de lijn tussen acceptabel en verwerpelijk, en je mag je afvragen voor wat voor publiek deze personages zijn ontworpen. In ieder geval niet voor hun leeftijdsgenoten.

Dead or Alive 6

Prachtige onzin

Fans van het vechtsegment van de franchise kunnen opgelucht ademhalen bij de gedachte dat er aan de kern van Dead or Alive nagenoeg niets is veranderd. De voornaamste trekpleister van de serie is altijd de visuele pracht en praal geweest en daaraan heeft dit zesde deel ook geen gebrek. De animaties zijn snel en vloeiend, de aanvallen knallen van het scherm dankzij hun visuele impact en de omgevingen zijn afwisselend en gedetailleerd. Naarmate een gevecht vordert worden de gevolgen van het geweld zichtbaar op de vechters en zijn er steeds meer blauwe plekken, kleerscheuren en zweetdruppels te zien.

Het gevoel voor realistische details gaat hand in hand met absurde dingen als arena’s met een agressieve Pteranodon, teleportatie-aanvallen van de ninja’s en personages die na een gebroken rug weer vrolijk opstaan. De mix van realisme en over-de-top fantasie werkt goed, vooral omdat Dead or Alive 6 zichzelf niet al te serieus neemt.

In de verhaalmodus vind je dezelfde flirt met absurditeit. Het flinterdunne verhaaltje hangt aan elkaar van onnodig ingewikkelde scenario’s. Zo is er een voorname plotlijn die je kan volgen, maarspeel je ook tijdens het voltooien van hoofdstukken nieuwe gevechten vrij die het perspectief van de nevenpersonages belichten. In welke volgorde deze gespeeld moeten worden wordt nooit echt duidelijk, maar omdat ze toch vooral dienen als humoristische intermezzo’s – en niet als logische aanleiding voor gevechten – maakt dat uiteindelijk niets uit.

Het is altijd prijzenswaardig wanneer het een vechtspel lukt om een goede balans te vinden tussen toegankelijkheid en diepgang, en Dead or Alive 6 slaagt hier met vlag en wimpel

Spelers die op zoek zijn naar een solo-ervaring kunnen er beter voor kiezen Quest te spelen; een net zo oppervlakkige modus, maar in ieder geval wat onderhoudender dan het hoofdverhaal. In de Quest-modus kun je door opdrachten te voltooien nieuwe kledingstukken of haarstijlen voor je personages ontgrendelen. Tenminste, voor de vrouwelijke personages: hun virtuele klerenkast kan makkelijk worden gevuld met een tiental nieuwe outfits, terwijl ninja Hayate het moet doen met een nieuwe muts.

Dead or Alive 6

IJzersterke gameplay

Wat het spel in solomogelijkheden ontbeert, wordt voor een groot deel goedgemaakt door het goed uitgedachte vechtsysteem. De klassieke gameplay met slagen, worpen en houdgrepen keert terug, aangevuld met het nieuwe Break-systeem. Met één druk op een knop voer je een combinatie van krachtige aanvallen uit die behalve visueel indrukwekkend ook effectief zijn. Heb je genoeg kracht verzameld om je Break-balk te vullen, dan kun je redelijk eenvoudig een superaanval activeren die veel schade doet.

Door deze toevoeging wordt Dead or Alive nog toegankelijker dan het al was. Het gebruik van het Break-systeem spreekt namelijk redelijk voor zich en stelt beginners in staat om gevaarlijk uit de hoek te komen – zónder dat het spel oneerlijk wordt. Verder zijn bijna alle aanvallen uit te voeren met simpele knoppencombinaties, waardoor vooral je inschattingsvermogen van belang is voor een effectieve speelstijl.

Het Break-systeem is er sowieso niet alleen voor de beginners. Het biedt tal van mogelijkheden voor het onderbreken en verlengen van aanvalscombinaties, zodat ook doorgewinterde spelers meer variatie in hun vechtstijl kunnen krijgen. Het is altijd prijzenswaardig wanneer het een vechtspel lukt om een goede balans te vinden tussen toegankelijkheid en diepgang, en Dead or Alive 6 slaagt hier met vlag en wimpel.

Dead or Alive 6

Achteruitgang

Om van dat solide vechtsysteem gebruik te maken ben je wel aangewezen op het beperkte onlinegedeelte van Dead or Alive 6. Hoewel onlinesessies voor deze review stabiel verliepen en er genoeg tegenstanders te vinden waren, kent de game (op moment van schrijven) alleen maar ranked matches. Dat wil zeggen dat je hoe dan ook tegen vreemden moet spelen én altijd voor ranking points. Een simpel potje voor de lol tegen een van je vrienden is er niet bij.

Gelukkig is er een offline versus-modus, maar ook die laat te wensen over. Dead or Alive kwam altijd met een Tag-modus, waarbij vier spelers het in teams van twee tegen elkaar opnemen. In dit deel is deze spoorloos verdwenen, en ligt de focus op één-tegen-ééngevechten. De afwezigheid van de Tag-optie is door de ontwikkelaars uitgelegd als een beperking omwille van de grafische kracht, maar die verklaring voelt niet bevredigend. Offline Dead or Alive was altijd op z’n leukst was met vier man, waardoor dit voelt als een enorme achteruitgang.

In combinatie met de nietszeggende singleplayermogelijkheden en te beperkte online-opties blijft er uiteindelijk inhoudelijk weinig over om van te genieten. En voor een spel met zo’n ijzersterk vechtsysteem is dat doodzonde. Team Ninja had de intentie om van Dead or Alive 6 een volwaardige esport-ervaring te maken. Ook werd spelers voorgespiegeld dat deze game minder seks en meer serieuze fighting-game zou worden, maar daar is uiteindelijk weinig van terecht gekomen.

Dead or Alive 6 Systeemeisen

Dead or Alive 6 is op dit moment beschikbaar voor Playstation 4, Xbox One en pc. Voor deze review is de game gespeeld op een Playstation 4.

Laatste reviews op Gamer.nl:

Dit artikel delen:

Lees meer

De beste gamedeals van de week: Anthem, Just Cause 4 en nieuwe amiibo Killer Queen Black uitgesteld, komt ook naar Xbox One
60

Reacties op: Dead or Alive 6 komt zijn beloftes niet na

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Soushkin

    • 7 maart 2019 09:35
    Niks wat €90,- dlc niet kan fixen toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MonsterCrab

    • 7 maart 2019 10:13
    @Soushkin Lekker cashen dankzij de die-hards, maar wel schadelijk voor de algemene communicatie rondom de game, vermoed ik. (context: https://gamer.nl/artikelen/nieuws/dead-or-alive-6-season-pass-gaat-82-euro-kosten/)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Soushkin

    • 7 maart 2019 11:24
    @MonsterCrab dat bedoel ik. Maar niet alleen dit. Veel games tegenwoordig half uitbrengen. De rest komt wel. "Games as service" m'n reet. Vroeger kocht je een spel. Dat was af. Nu koop je een half spel vol bugs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 7 maart 2019 10:14
    seks is vies, tieten zijn vies, maar geen woord over de mannen met een blote barst en tepels die volledig zichtbaar zijn. Ik kan niet wachten op de afkeurende review van mortal kombat 11 waar de meest ziekelijke fatalities zich afspelen, of andere games waar moorden in centraal staat, want dat is allemaal prima!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Robert-Frans

    • 7 maart 2019 11:53
    @casualkiller Seks staat tot DOA zoals wreedheid tot MK. Alleen het eerste wordt schijnbaar ineens massaal afgekeurd (niet geheel onterecht), maar het tweede juist weer massaal toegejuicht (volstrekt onterecht).
    Terwijl MK toch vele malen explicieter is en het geweld zélf in alle sadistische creativiteit laat zien, terwijl DOA het, voor zover ik begrijp, houdt bij schaars geklede, overdreven geproportioneerde dames.

    Het komt op mij wat hypocriet over. Als Gamer.nl dus eerlijk wil zijn qua normen, waarden en fatsoen, dan zal de wreedheid in MK11 inderdaad een soortgelijke beoordeling moeten krijgen als de seksualiteit in DOA6 nu.
    En anders moet ze denk ik maar uitleggen waarom expliciet, grotesk en behoorlijk gruwelijk sadisme acceptabeler zou zijn dan groteske, seksuele toespelingen. Misschien is daar een goede reden voor, maar ik zie die eerlijk gezegd niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TomKerkhof

    • 7 maart 2019 12:20
    @Robert-Frans
    Ik kan in deze alleen voor mezelf spreken, maar ik vind Mortal Kombat óók niet zo'n leuk vechtspel? Dus wie weet heb je een punt. Maar ik kan de overdreven gewelddadigheid verder wel accepteren. Overdreven geweld tonen zou kunnen leiden tot desensitisatie tegenover echt geweld. Dat zou een kwalijke zaak zijn, maar daar zie ik in praktijk niet genoeg aanleiding voor. Het geweld in MK discrimineert echter niet…

    De seksualisering in Dead or Alive - of videogames in het algemeen - is wel echt héél erg eenzijdig daarentegen. Het is natuurlijk leuk om te proberen te zeggen dat mannen in ontblote borstkas vechten, alsof dat dezelfde lading dekt (we weten allemaal, dat doet het niet). En ik kan mij wel voorstellen dat vrouwen die daar in alle andere vormen van media ook al mee worden geconfronteerd zich hier dan weer extra buitengesloten voelen. Vind ik jammer!
    Daarnaast zijn er dus gewoon minderjarige personages die worden geseksualiseerd, en dat is mijn grootste kritiekpunt wat betreft dit aspect. In het westen maken ze die personages retroactief 18, maar dat is hetzelfde als zeggen 'ja maar ze zei dat ze 18 was!'
    Of het nou echt is of niet, je zet er gewoon een tendens mee neer en dat maakt wél uit, ook al ervaren wij daar persoonlijk misschien niet de nadelen van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • EdwinVP

    • 7 maart 2019 13:40
    @TomKerkhof je kan de mannen niet nog schaarser kleden… Dus nou om te zeggen dat t niet dezelfde lading brengt… Hoe kan je een man dan nog sexier maken? Tjah ben daar niet zo thuis in maar dacht een glimmende 6pack en misschien een strak broekje dat dat t is…je hebt niet zoveel variatie mogelijkheden met mannen. Anyway of t nu te sexy/bloot is doet er niet toe denk ik zolang de gameplay goed is samen met sound effect graphics scherp mooi van kleur etc… En dat is t wel volgens mij. 6.5 beetje aan de jarige kant denk ik dan…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TomKerkhof

    • 7 maart 2019 14:16
    @EdwinVP
    De mannen zijn niet geseksualiseerd in hun acties, en sexy zijn is niet hun doel, ook al hebben ze weinig kleren aan (valt voor 95% van de mannen in deze game enorm mee, die hebben best wel veel aan). Dat is wel een verschil.

    Heel belangrijk: de 6,5 vind ik zelf vooral gerechtvaardigd omdat de game op een solide vechtsysteem na NIKS biedt. En een goed vechtsysteem heeft Tekken 7 ook, en SoulCalibur 6 ook, en Street Fighter V, en DragonBall Fighterz ook… Maar die bieden daarnaast ook andere opties.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Robert-Frans

    • 7 maart 2019 18:14
    @TomKerkhof Dank voor je mooie reactie.
    Begrijp me niet verkeerd, mijns inziens is de overdreven seksualisering in games en samenleving een ongezonde ontwikkeling, ongeacht of enkel voornamelijk vrouwen worden geseksualiseerd of ook mannen (ik begreep dat vrouwen iets minder op uiterlijk vallen en bij hen een dergelijke seksualisering dus minder effectief is).
    Dat in DOA sommige vrouwen er kinderlijk uitzien is echter denk ik inderdaad een beetje een Japans iets, waar ze dat schattig vinden, zonder dat ze meteen pedo's zijn of zo.
    De vrouwen zijn dan wel echt volwassen, maar kleden zich gewoon als meisjes. Hier in het westen ligt dat inderdaad wat gevoeliger.
    Cultuurdingetje dus vooral.

    Maar mijns inziens is het brute, weerzinwekkend creatieve sadisme in MK net zo ongezond en pervers, terwijl je daar volgens mij veel minder protest tegen hoort.
    Met geweld in games hoeft natuurlijk niets mis te zijn, omdat in het echt er immers ook vechtsporten zijn en kinderen (vooral jongetjes) ook in het echt graag met elkaar stoeien. En bijvoorbeeld in een politiegame moet je wel geweld kunnen simuleren.
    Maar in hoeverre is er in het echte leven een podium voor de wreedheid zoals getoond in MK? Want het gaat écht ver hoor de laatste tijd, er lijken geen grenzen meer aan te zitten.
    Kijk maar eens de fatalities van bijvoorbeeld MK10 op YouTube, als je een sterke maag hebt. Het is echt te ziek voor woorden.

    Mijns inziens is dat zelfs nog ongezonder dan die seksualisering. Die seksualisering is vooral vrij puberaal en banaal, vaak zelfs nog vrij infantiel, maar dat duistere sadisme… ik weet niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jurry1984

    • 11 maart 2019 11:31
    @TomKerkhof welke vrouwen voelen zich buiten gesloten dan? Ik heb het idee dat je hierin de tendens die nu in de wereld heerst gewoon achterna loopt. Instagram bewijst volgens mij dat seksualisering van vrouwen helemaal niet zo’n probleem is en dat vrouwen die er niet zo uit zien daar helemaal niet zo’n probleem mee hebben.
    Net als dat ik (als mager scharminkel) er totaal geen probleem mee heb dat er zoveel spierbundels rondlopen.
    Zoals Hans Teeuwen het ooit al is mooi verwoordde; ‘Je ontwikkeld een schild voor zaken die je niet aanstaan, dat hoort bij een vrije samenleving’

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 7 maart 2019 10:20
    Niks mis met sexy vrouwen in een game alleen die DLC van 90 vind ik belachelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 7 maart 2019 10:37
    De 90 euro season pass daar mag je over klagen en als minpunt neerzetten.

    Sexy vrouwen in sexy kleding als minpunt neer zetten is een no go.

    Echt jammer dat die vieze ranzige zielige SJW beweging door ieders strot word geduwd.


    https://www.oneangrygamer.net/2019/03/tekken-director-katsuhiro-harada-is-tired-of-sjws-getting-offended-about-cultural-stereotypes/78738/

    Ik ben het zo ontzettend eens met Harada.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TomKerkhof

    • 7 maart 2019 10:43
    @coola
    Die 90 euro season pass is er natuurlijk om nog meer pakjes te hebben voor je vechters, dus dat vind de doelgroep waarschijnlijk prachtig.

    Verder wil ik best weten wat je standpunt dan precies is. Er niks mis met sexy vrouwen, maar dat is gewoon niet hetzelfde als seksualisering… Ik vind het gewoon jammer dat Dead or Alive een imago heeft van sexy game nog voor dat het een vechtspel is. Andere fighters hebben óók schaars geklede dames (Ivy uit Soulcalibur lijkt me een goed voorbeeld) maar bij die spellen hebben de meeste mensen dat idee veel minder. Misschien omdat die spellen niet proberen dat aspect door je strot te duwen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 7 maart 2019 10:57
    @TomKerkhof are u serious? DOA gebruikt al sexy vrouwen en mannen sinds 1998 , en heeft altijd het imago van een vechtspel gehad. je bent vast in de war met DOA volleybal. Het is nooit een probleem geweest. Het is echter vandaag de dag een "probleem" omdat we nun eenmaal leven in een wereld met SJW's die overal aanstoot aan nemen en de games niet eens kopen, laat staan spelen. het is verschrikkelijk en super hypocriet.

    url vorige versie:

    https://gamer.nl/artikelen/review/dead-or-alive-5-last-round-meer-beef-en-tieten/

    Prachtig al die tieten.

    tieten.

    tiet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TomKerkhof

    • 7 maart 2019 11:19
    @casualkiller
    Ja, heel serieus. Ik ben me volledig bewust van de geschiedenis van Dead or Alive, heb de spellen sinds deel 2 allemaal wel eens gespeeld. Inclusief de Beach Volleyball spellen.

    Het is niet erg als jij je daar niet aan stoort. Voor jou was het dus nooit een probleem. Des te meer plezier voor jou. Misschien hoef je er alleen geen agenda achter te zoeken, het is een mening. Ik vind het afdoen aan hoe het spel als allround fighter serieus genomen kan worden, en gezien de persberichten tijdens de ontwikkeling van het spel zag Team Ninja daar óók problemen in, die hebben ze alleen uiteindelijk niet volledig aangekaart.

    Wat mij betreft was DoA 4 in 2005 óók al zo, dus ik zou het niet een probleem van 2019 noemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DevTrunks

    • 7 maart 2019 11:23
    @casualkiller Je kan ook vaststellen dat het vandaag de dag een "probleem" is omdat de entertainmentindustrie begint in te zien wat voor beelden zij laten doen voortduren. Zoals Tom zegt: sexy vrouwen prima, seksualisering… misschien niet zo. Om een voorbeeld te geven: de reboot Lara Croft is mijn ogen sexy. Ze heeft karakter, ziet er goed uit en staat haar mannetje (al is die laatste wat ironisch in deze context). Maar ik zou niet zeggen dat ze is geseksualiseerd, daar zijn ze met die reboot juist vanaf gestapt.

    Het probleem met DOA specifiek is wellicht niet het volwassen model in een sexy outfit, maar meer het nauwelijks volwassen model met een outfit waar je absoluut je vraagtekens bij mag zetten; zoals Marie Rose en Honoka. Het zijn gesexualiseerde vrouwen met kinderlijke elementen. Wellicht is dit in het verre oosten geaccepteerder, dat weet ik niet, maar hier in het westen zou ik twee keer nadenken voordat je zoiets de wereld in gooit. Als maker zou ik het niet meer dan verantwoord vinden om je eens goed af te vragen wat voor stereotype je dan aan het bevestigen bent.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TomKerkhof

    • 7 maart 2019 11:32
    @DevTrunks Precies dit! ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 7 maart 2019 12:03
    @DevTrunks het is een videogame, het is niet echt.

    dat je deze 2 karakters (overigens in de trailers heel duidelijk geadverteerd als 18+. want zover zijn we al heen vandaag de dag.) nu met een soort van verkapte vorm van pedofilie probeert weg te zetten, tja. ik weet het niet hoor.

    De reboot van lara croft is sexy? oh ja, ik vergeet die scene nooit, eerst bang om een pistool op te pakken en daarna iedereen en alles helemaal aan gort schiet, de meest brute kills maakt en zelf ook regelmatig met het hoofd gespiest wordt, of op andere gruwelijke manieren aan haar einde komt :) dat is wel sexy ja. sterke powervrouw! totale massa- moordenares!

    Jappanners hebben nou eenmaal een andere cultuur ja , maar kennelijk kunnen we alleen rekening houden met gevoelens van alle andere culturen en werelddelen als het ons wel of niet uitkomt. Alles is een probleem vandaag de dag. mannen worden vrouwen en vrouwen worden mannen.

    transgenders winnen alle vrouwen-sporten , mannen beginne brei-clubjes om met hun gevoelens in touch te komen.

    de hele fucking wereld is gek aan het worden, en laten we dit soort onzin aub UIT onze games laten. games zijn ontsnapping, fantasie en niet echt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DevTrunks

    • 7 maart 2019 12:49
    @casualkiller "het is een videogame, het is niet echt."
    Dit is geen argument. Jouw wereldbeeld, mijn wereldbeeld en de wereldbeelden van vele anderen wordt deels gevormd door massamedia zoals games.

    "dat je deze 2 karakters (overigens in de trailers heel duidelijk geadverteerd als 18+. want zover zijn we al heen vandaag de dag.) nu met een soort van verkapte vorm van pedofilie probeert weg te zetten, tja. ik weet het niet hoor."

    Dit houdt ook geen stand. Als het er als een tiener uitziet, als een tiener klinkt en als een tiener kleed (of zelfs als kind) dan kan je nog zo hard schreeuwen dat het karakter op papier 18+ is, maar dan hou je jezelf gewoon voor de gek.

    "De reboot van lara croft is sexy? oh ja, ik vergeet die scene nooit, eerst bang om een pistool op te pakken~ ~totale massamoordenares!"

    Ik weet niet zo goed wat je hiermee wilt zeggen.

    Het feit dat je in de laatste drie alinea's ineens springt naar transgenders en graag wilt dat "dit soort onzin" uit je games moet worden gelaten zegt meer over jou dan over de wereld, die volgens jou gek aan het worden is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 7 maart 2019 13:03
    @DevTrunks

    Om even queen's blade als voorbeeld te pakken

    Nowa is een elf en is van legale leeftijd ergo deze kleding is niet fout voor haar

    https://vignette.wikia.nocookie.net/queensblade/images/0/07/NowaQBU.png/revision/latest?cb=20170627220233

    Ymir is een dwerg en van legale leeftijd ergo deze kleding is niet fout voor haar.

    https://vignette.wikia.nocookie.net/queensblade/images/9/97/QBR_YM.jpg/revision/latest?cb=20131003113034

    Als jij daar iets anders in ziet dan ben jij de gene die geestelijke niet in orde is imho.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.