Na muziek, sport en twee keer algemene kennis kan een filmquiz in de Buzz!-reeks natuurlijk niet ontbreken. Bij een buitengewoon grote kennis over film denk je vaak aan eenzame mannetjes zonder relatie, die, eventueel samen met hun lotgenoten, meerdere malen per week obscure bioscopen bezoeken om vrijwel alle nieuwe films te bekijken. Maar The Hollywood Quiz is niet alleen voor hen. Dankzij vragen over 120 verschillende films, van de meest recente pulp tot tijdloze klassiekers, zou er voor elke filmconsument wel een expertisegebied in moeten zitten. Of je nu idolaat bent van Robert de Niro of Owen Wilson, iedereen kan redelijk meekomen in The Hollywood Quiz. Want vrijwel iedereen kijkt wel eens een film.  Ontwikkelaar Relentless Software heeft er alles aan gedaan om te zorgen dat The Hollywood Quiz niet alleen een setje nieuwe vragen is, maar ook voelt als een volledig nieuwe game. Het spel baadt in een heerlijk Hollywood-sfeertje, de studio waarin het zich afspeelt is groter dan ooit en Buzz zelf is strak in pak gestoken. Ook de one-liners van Buzz die je tussen de vragen door tot treurens toe moet aanhoren, zijn aangepast aan het thema en verwijzen zodoende vaak naar specifieke films. Aan de verschillende personages die je als speler kunt kiezen zijn er ook een aantal toegevoegd met overduidelijke verwijzingen naar bepaalde films. Wat te denken van een gemene dokter in een grijze jas, die continu een witte kat bij zich draagt. Aan de opzet van de quiz zelf is weinig veranderd. Het spel gebruikt dezelfde opzet als The Mega Quiz en begint ook met de uitstekende puntenkiezer. Hierbij kies je een categorie waarover de vragen moeten gaan. Deze categorieën zijn elke keer anders en kunnen betrekking hebben op één bepaalde acteur (bijv. Nicolas Cage), één bepaald tijdperk (bijv. De Jaren 70), één bepaald genre (bijv. Komedie), maar ook op iets heel specifieks, zoals films met auto's in de hoofdrol. Alle spelers moeten vragen beantwoorden over de categorie die jij kiest, dus je kunt in deze ronden goed jouw kennis uitspelen tegenover die van je tegenstanders. Er is één nieuwe ronde toegevoegd, die op het oog lijkt op de Puntenkiezer. In die nieuwe ronde dient wederom elke speler een categorie te kiezen, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je daar ook vragen over krijgt. Allen gekozen categorieën worden namelijk door elkaar geschud en vervolgens moeten spelers één voor één vragen erover beantwoorden. Bij een goed antwoord krijgen ze punten, bij een fout antwoord worden de punten opgeteld bij de punten van de volgende speler. Hoe meer mensen het voor je fout hadden, hoe meer punten je mag bijschrijven bij een goed antwoord. Het kiezen van vragen zorgt voor wat extra diepgang: door lastige categorieën de kiezen, vergroot je de kans dat je tegenstanders vragen fout beantwoorden. Aan het eind van de quiz worden de punten weer omgezet in tijd die langzaam weg tikt terwijl je vragen moet beantwoorden. Pas in deze ronde wordt echt de winnaar bepaald, de punten uit de voorgaande rondes zijn er hooguit om een voorsprong op te bouwen in de laatste. De tijd tikt langzaam weg en alleen wanneer je een vraag als eerste goed beantwoordt, krijg je er weer tijd bij. Bij een fout antwoordt gaat er zelfs tijd af. De laatste overlevende is de winnaar van de quiz en krijgt van Buzz een typisch filmcadeau. Zoals de ring uit The Lord of the Rings, die Buzz gebruikt om zijn lieftallige assistente Rose ongezien onzedelijk te betasten. Helaas voor Buzz heeft Rose aardige karatetechnieken in huis. The Hollywood Quiz bevat, zoals de naam al doet vermoeden, alleen vragen over films afkomstig uit de filmfabrieken in Hollywood. Een voordeel daarvan is dat de meeste grote Hollywood-films bij vrijwel iedereen een belletje doen rinkelen, maar een nadeel is toch zeker dat je een aanzienlijk deel van de filmindustrie voor het gemak maar buiten beschouwing laat. Geen vragen over Amèlie, Turks Fruit, Das Leben der Anderen of Fucking Amal helaas. Vooral voor echte filmliefhebbers zal dit in hun nadeel werken, omdat die toch eerder geneigd zijn om bij hun filmkeuzes verder te kijken dan naar de big budget-films met een hoog marketingbudget. Toch weet The Hollywood Quiz dit aardig te compenseren met vragen over oudere films, zoals Casablanca. Want welk nummer speelde Sam ook alweer op de piano? Wat ook overeind blijft zijn de typische minpunten die eigenlijk voor alle Buzz-games van toepassing zijn. Het spel is bijvoorbeeld nog steeds enorm traag. De eerste paar keer zorgt dit ervoor dat alles goed te volgen is, ook voor niet-gamers, maar wanneer je meerdere potjes achter elkaar doet wordt het irritant. Elke keer moet de assistente bijvoorbeeld eerst beginnen met de uitleg, voordat je haar weg kunt drukken. Waarna ze ook nog een paar seconde haar frustraties moet uiten over hoe overbodig ze wel niet is.