Nu de hardcore-gamers inmiddels allemaal zijn overgestapt op een next-gen console, probeert Sony zijn vertrouwde PlayStation 2 als een familie-console in de markt te zetten. Een deel van deze aanpak komt naar voren in het label '100% Kids', wat aangeeft dat een bepaalde game speciaal is ontwikkeld en daardoor zeer geschikt is voor een jonge doelgroep. Zo zijn alle '100% Kids'-games volledig Nederlandstalig, iets wat je van Nintendo's Touch Generations-lijn bijvoorbeeld niet kunt zeggen. Eén van de games die van het '100% Kids'-label is voorzien is Buzz! Junior: Monsters, een partygame die mikt op gamers tussen de zes en twaalf jaar oud. Net als zijn twee voorgangers bestaat Monster Rumble uit een ruim aantal minigames, 25 om precies te zijn, die dit keer 'Monsters' als centrale thema hebben meegekregen. Heel het spel baadt in een Frankenstein-sfeertje en alle minigames worden gespeeld met kleurrijke monstertjes waarvan je tot op zekere hoogte zelf het uiterlijk mag bepalen. Het spel is bedoeld om met vier spelers in multiplayer te spelen, maar kom je niet aan vier spelers dan worden de andere posities ingenomen door computergestuurde tegenstanders. Zodoende kun je het dus ook in je eentje spelen, al zul je daar waarschijnlijk niet heel veel plezier uit halen. De besturing van de verschillende minigames geschiedt via de Buzzers die ook gebruikt worden voor de Buzz!-quizspelletjes. Ondanks dat de makers voor de minigames maar de beschikking hebben over vijf knoppen, hebben ze toch nog zeer diverse spelletjes weten te bedenken. En dat is een prestatie op zich, want door de lay-out van de Buzzers is het niet echt mogelijk richtingstoetsen in het spel te verwerken. Alles waarbij je dus vrij rond kunt lopen, is bij voorbaat uit den boze. Bij de meeste spelletjes draait het om timing, geheugen, snelheid, strategie en ook geluk is een belangrijke factor. De spelletjes zijn zoals gezegd zeer divers. Zo is er een minigame waarin je een ballon op moet blazen om zo snel mogelijk naar de bovenkant van het scherm te zweven. Hoe harder je de ballon hebt opgeblazen, hoe hoger je zult komen. Blaas je de ballon echter te snel op, dan ontploft deze. Je zult je adem dus moeten doseren, maar tegelijk harder moeten blazen dan je tegenstanders. Een redelijk complex spelletje dat simpel te begrijpen is, maar toch voor spannende taferelen kan zorgen op een kinderfeestje. En dat met maar één knop. Een andere minigame speelt zich af in een laboratorium. Je dient het recept van een drankje te onthouden en zo snel mogelijk de ingrediënten in de juiste volgorde toe te voegen. Ook een muziek-minigame kan niet ontbreken. Je dient daarin op het juiste moment de gekleurde toets corresponderend met de binnenkomende muzieknoten in te drukken. Niet veel anders dan Dance Dance Revolution dus, alleen nu met een Buzzer in plaats van een dansmat. In weer een ander spelletje is het de bedoeling gekleurde vogeltjes te verzamelen die in vier windstromingen boven elkaar rond dwarrelen. Met de bovenste twee keuzeknoppen op de Buzzers kun je tussen de stromingen wisselen, waarbij je overigens ook nog enkele obstakels moet ontwijken.  Ondanks de beperkte controller zijn er zelfs een aantal minigames waarin je door een ruimte kunt bewegen. Zo is er een spel met botsautootjes die continu om hun as draaien. Met de Buzz-knop bepaal je vervolgens de snelheid door deze lang of kort ingedrukt te houden, waarna je autootje aan die snelheid in zijn huidige richting gelanceerd wordt. In een ander spel loopt je monster op stelten en beweegt hij steeds om zijn as op één stelt. Met een druk op de Buzz-knop wisselt je monster van stelt en draait hij de andere kant op. Zodoende kun je door steeds te wisselen van stelen, met het gebruik van één knop toch vrij door een ruimte lopen. Dit vergt zeker wat gewenning, maar daarin schuilt juist de uitdaging van die minigame. Wat vooral opvalt is hoe verzorgd Buzz! Junior: Monsters er uit ziet. Het is misschien niet de mooiste game op de PS2, maar de graphics zijn strak en leuk geanimeerd. De makers hebben veel creativiteit in het spel weten te verwerken en alle overgangen, zelfs de laadschermen, zijn dankzij de animaties erg soepel. Het spel wekt hierdoor geen verwarring waardoor kinderen het makkelijk kunnen volgen. Een zeer verzorgde game dus die ook nog eens volledig in het Nederlands gespeeld kan worden, met een Nederlandse commentaarstem die zowel bij de uitleg van de spelletjes als tijdens de minigames zelf, alles vertelt wat je wilt weten.