In anderhalf jaar tijd zijn we alweer toe aan de vierde game in de Buzz Junior-reeks en opnieuw gaat het om een compilatie minigames gericht op de wat jongere gamers. Na aapjes, robots en monsters, staan dit keer schattige dino's centraal in de 35 nieuwe minigames die allen met de stemkastjes van het quizspel Buzz gespeeld kunnen worden. En net als de voorgaande delen is Buzz Junior: Dinos een sympathiek en zorgvuldig afgewerkt spel dat de doelgroep uitstekend weet te bedienen en zelfs bij oudere gamers een lach op het gezicht zal toveren. Aan de opzet is niet veel veranderd sinds de vorige game in de reeks, Buzz Junior: Monsters. Het normale 'multiplayer spel' bestaat uit 25 minigames die altijd met vier spelers gespeeld dienen te worden. Weet je minder spelers bij elkaar te krijgen, dan worden de overige spelers door de computer overgenomen. Per potje worden willekeurig tien minigames gekozen waarin punten te behalen zijn. Wie aan het eind van de tien spelletjes de meeste punten heeft, mag zich tot koning van het kinderfeestje kronen en een extra stukje cake naar binnen werken. Nieuw in Buzz Junior: Dinos is de speciale mode 'teamspel', waarin een tiental speciale minigames tot je beschikking staat. In deze minigames moeten spelers in teams van twee samenwerken om het andere team te verslaan. Zo moeten ze om de beurt bepaalde handelingen doen of moet de een snelheid opbouwen (door snel op de buzzer te drukken) terwijl de ander moet sturen (door met de buzzer te wisselen tussen 'naar links bewegen' en 'naar rechts bewegen'). Juist door de toevoeging van het teamspel is Sony erin geslaagd om Buzz Junior: Dinos enigszins fris te houden, want bij de andere minigames worden de geprezen concepten uit de eerdere Buzz Junior-games nog wel eens herhaald. Toch is de herhaling van de spelconcepten niet heel storend. De aankleding is vaak anders ten opzichte van eerdere delen en meestal zijn wel enkele nuanceverschillen aangebracht die toch voor een iets andere spelervaring zorgen. Uiteraard zitten er spelletjes bij waarbij het simpelweg zaak is zo snel mogelijk de juiste kleur in te drukken of verschillende kleuren zo snel mogelijk in de juiste volgorde in te drukken. Desondanks is de diversiteit aan minispelletjes prijzenswaardig. Ontwikkelaar Cohort Studios had slechts de beschikking over vier keuzeknoppen en een buzzer, maar is toch met een aantal originele concepten voor de dag gekomen. Een van de leukste spelletjes vereist zelfs alleen de buzzknop en is te vergelijken met de racebanen met pistooltjes, waarbij je de hoeveelheid gas moet doseren om niet uit de bocht te vliegen. Buzz Junior: Dinos blinkt net als de voorgaande Buzz Junior-games uit in charme en afwerking. Dit keer staat een viertal felgekleurde, schattige, jonge dinosauriërs centraal in de minigames, die enigszins doen denken aan de dinootjes uit de tekenfilmserie 'de Dino Baby's'. Alle spelletjes hebben een prehistorisch thema dat visueel vaak prachtig en met veel oog voor detail is uitgewerkt. Je moet T-Rex'en kietelen, holbewoners bekogelen, met dino's dansen op het ijs en vissen vangen in een rivier. Uiteraard is het hele spel in het Nederlands, met duidelijke uitleg voorafgaand aan elk minispelletje en leuk ingame commentaar waarbij wordt benadrukt wie goed op weg is en wie juist wat beter zijn best moet doen.