BloodRayne | Gamer.nl

Ze is sexy, maar tegelijk ook bloedlink. Ze is een vampier, maar ook een mens. Agent BloodRayne heeft vele kwaliteiten, die ze in Terminal Reality's nieuwste game, genaamd BloodRayne, allemaal uit de kast zal moeten halen om te overleven. In de game gaat Agent BloodRayne namelijk op jacht naar haar vader, een Duitse vampier die op zoek is naar verschillende machtige artifacts om zijn vaderland naar wereldhegemonie te helpen. En laat de game zich nu net in de jaren '40 afspelen, wat betekent dat we naast vampiers ook flink wat Nazi's mogen slachten. Spitze, super, toll!

BloodRayne is een third person actie adventure game, met enkele horrorelementen. Het spel is zoals gezegd ontwikkeld door Terminal Reality, de firma die eerder verantwoordelijk was voor 4x4 Evolution en Nocturne. BloodRayne is verdeeld over drie omgevingen, het Amerikaanse Louisiana, de kust van Argentinië en het hart van het kwaad in die tijd, Duitsland. De intro van het spel laat ons zien dat BloodRayne gerekruteerd wordt door de Brimstone Society. Deze groep richt zich tegen allerlei dingen waar normale mensen niets mee te maken hoeven hebben, zoals vampiers, monsters en ander gespuis. Uitgerust met twee gigantische me en op haar arm vormt BloodRayne een angstaanjagende vechtmachine, die naast de verschillende vechtsporten ook nog eens zeer bekwaam met wapens is.

Je begint de game in Louisiana, waar een vreemd monster alle dorpelingen ombrengt. Aan jou de taak om de kern van het monster te vinden en deze te vernietigen. Opdrachten krijg je door middel van ingame cutscenes. Dit alles gebeurt vrij oppervlakkig en zet weinig aan tot verbazing. Na een opdracht gekregen te hebben neem je de controle over BloodRayne van de computer over en is het aan de speler om BloodRayne veilig naar een volgende plek te brengen. Denk niet dat er veel verschillende soorten opdrachten in de game te krijgen zijn, negen van de tien keer is het puur 'loop van punt a naar punt b en maak daar vijand x af'. Onderweg kom je verschillende soorten monsters tegen. Er zijn verscheidene manieren om deze een kopje kleiner te maken. Zo kun je één van je vuurwapens trekken, maar ook, een stuk leuker, deze vijand eens even lekker gaan bewerken met je me en. De vaardigheid in het gebruiken van je me en neemt toe naarmate de game vordert. Er zijn vijf levels te behalen, bij ieder hoger level kun je bij een aanval weer één combo extra toevoegen. Ook in het begin van de game, zonder de extra combo's, is het 'versieren' van je tegenstanders leuk. Je kunt armen, hoofden en benen afhakken, wat een bloederig festijn oplevert.