Black Hawk Down - Team Sabre | Gamer.nl

In 1998 wist Novalogic de wereld te verbazen met Delta Force, een game waarin elitesoldaten van het Amerikaanse leger de hoofdrol speelden. Inmiddels zijn we drie delen en zes jaar verder, en is de serie nog steeds springlevend. Na het laatste avontuur in Somalië is het speelterrein verplaatst naar Colombia en het midden oosten. Welkom bij Black Hawk Down – Team Sabre.

Het eerste wat opvalt bij het spelen van de uitbreiding van Black Hawk Down, is dat Team Sabre helemaal niks met het origineel te maken heeft. Er zijn geen criminelen ontsnapt uit Somalië, geen lo e eindjes, nee. Team Sabre begint gewoon met een nieuwe campaign. Het verhaal, zover aanwezig, speelt zich af in twee verschillende campains. Eerst word je naar Colombia gestuurd om voor eens en altijd af te rekenen met een beruchte drugscrimineel. Als dat klusje is geklaard, vervolgt het pad van de special forces zich naar het midden oosten.

Black Hawk Down – Team Sabre is niet ontwikkeld door Novalogic. De mannen van Novalogic hebben het bijzonder druk met Joint Operations, een ambitieuze multiplayer titel. Daarom is Team Sabre ontwikkeld door Ritual Entertainment. Eerder was Ritual Entertainment verantwoordelijk voor SIN en wat recenter Star Trek: Elite Force.

Zodra je het spel opstart weet je dat je een Delta Force game zit te spelen. Zolang de franchise bestaat zijn er eigenlijk weinig grote veranderingen aan de gameplay aangebracht. Delta Force bestaat bijna altijd uit de volgend ingrediënten: veel (domme) vijanden, een groot level en oneindig kletterende wapens. Black Hawk Down – Team Sabre is precies zo opgebouwd, alleen in een andere setting. Wel nieuw in het spel zijn een helikopter, een opblaasbare boot en een verkenningsvoertuig. Helaas zijn geen van de voertuigen bestuurbaar; om dit te kunnen doen zullen we op Joint Operations moeten wachten.