Asheron's Call 2 | Gamer.nl

Het pc-spel Asheron´s Call 2: Fallen Kings is net als z´n voorganger een MMO RPG. Die afkorting staat voor Ma ively Multiplayer Online Role Playing Game,

oftewel een RPG die je met honderden tegelijk via internet speelt. Eén van de kenmerken van zo´n MMORPG is dat de spelwereld om je heen constant verandert. Speel je bijvoorbeeld een dag niet, dan kom je de eerstvolgende keer terug in een compleet andere omgeving met nieuwe machthebbers. Regel één in elke RPG is: doe zoveel mogelijk ervaring op, bijvoorbeeld door met alles en iedereen te vechten. Dat kan op drie manieren: met wapens voor dichtbij, veraf of magie.

Voordat je mee kan doen, moet je eerst een karakter kiezen. Je kunt in Asheron's Call 2 gewoon een mens zijn, maar vind je dit saai, kies dan voor een Lugian of een Tumerok. , Hierna breng je eerst een bezoek aan de trainingsruimte en leer je via een aantal Teaching Stones de basisbewegingen, gevechtsacties en omgaan met de interface.

Door je vijanden te verslaan, verdien je niet alleen ervaringspunten, maar ook wapens, kledingstukken en andere goodies. Via het inventari cherm kun je hiermee je karakter aankleden en bewapenen. (Nieuw! War-Barbie!). Met de ervaringspunten kun je je kwaliteiten op verschillende gebieden verbeteren, maar ook veranderen als je niet tevreden bent over de richting waarin je spelkarakter zich ontwikkelt.

Behalve veel gevechten zijn er ook mi ies. Je kunt deze volbrengen door samen te werken in groepen, of…en dat is mi chien nog wel leuker, je kunt de boel juist saboteren zodat andere online gamers hun doel niet bereiken. Net als in het eerste deel van Asheron´s Call kun je tijdelijk samenwerken met andere gamers in fellowships, en met z´n allen op monsterjacht gaan. Verzamelde grondstoffen zoals hout, steen, ijzer en kristal kunnen worden omgezet in betere wapens, wapenuitrustingen en andere goodies. Op bepaalde locaties kun je door de grondstoffen slim te gebruiken ook je eigen wapens samenstellen.

Nadat we enkele dagen gevuld hebben met deze online geweldpleging is onze ervaring dat de meeste gamers liever in hun eentje rondlopen, op zoek naar een prooi. Asheron´s Call 2 is een game waar je veel tijd in moet steken. De spelwereld is zoals gezegd namelijk reusachtig groot en veranderlijk, en er zijn erg veel mi ies te volbrengen. Last but zeker geen least detail is nog dat je voor deze game een behoorlijk zware pc nodig hebt. Bovendien ga je na de gratis eerste maand betalen voor een online abonnement. Tis maar wat je er voor over hebt!