Alien Shooter Vengeance | Gamer.nl

Wat moet je als reviewer denkenwanneer een spel met de naam Alien Shooter: Vengeance bij je op dedeurmat valt? Natuurlijk verklaart de titel al redelijk veel, maar jekijkt toch een beetje verbaasd naar een game waar je eigenlijk nietsvan weet. Des te beter is het wanneer zo'n game je dan volledigverrast. Zoek een groot geweer, druk die linker muisknop in en laathem niet meer los totdat je Alien Shooter: Vengeance uitgespeeldhebt, want dit is gewoon puur vermaak!Natuurlijk zouden we nu een mooiinleiding kunnen schrijven die het verhaal vertelt van Alien Shooter:Vengeance, en dat zouden we ook graag doen. Dit wordt echter ergmoeilijk wanneer er eigenlijk geen verhaal in een game zit. Je leesthet goed: Alien Shooter: Vengeance kent geen echt verhaal. Natuurlijkkunnen we praten over een of andere geheime basis waar een of anderbedrijf jou naartoe stuurt om het te ontdoen van alien scum.Leuke vulling, maar daar draait deze game niet om. Aliens die een basis innemen, we hebbenhet al zo vaak gehoord en gezien. Meestal wordt dit als excuusgebruikt om een shootertje te maken. Gelukkig is dat deze keer niethet geval. Alien Shooter: Vengeance is namelijk een hersenlozetop-down shooter geworden, waarbij de belangrijkste knop delinkermuisknop is. Waarom deze? Omdat deze de trekker van je geweeroverhaalt. In de game is het namelijk niet sporadisch een buitenaardswezen dat zijn groene hoofdje de hoek omsteekt. Nee, de aliens in ditspel moeten het duidelijk hebben van hun grote aantallen. Je zultvaak meer dan vijftig verschillende tegenstanders op je scherm hebbenlopen. Overal gekke groene wezens, kogels die over je scherm vliegenen veel, heel veel bloed.Bij het begin van het spel kan eenpersonage gekozen worden dat een aantal specifieke kenmerken heeft,zoals het helen van wonden of het kunnen kijken in donkere gebieden.Daarnaast is het in de game mogelijk om zogenaamde skill pointstoe te kennen aan bepaalde vaardigheden of wapens. Op deze manier isAlien Shooter: Vengeance dus niet alleen een simpele shooter, maarbevat het ook punten die we kennen van RPG's en hack-and-slashgames. Een pluspuntje voor de mogelijkheid om de game dusverschillende keren op telkens een andere manier uit te spelen.Dat heeft de game ook wel nodig, wanteigenlijk is Alien Shooter: Vengeance maar erg kort. De game biedtvoor maximaal tien uur plezier. Waarschijnlijk speelt een ervarenspeler hem echter uit in ongeveer zeven uurtjes. Erg jammer, maardoor de verscheidenheid aan mogelijkheden geen echt groot gemis. Water ook voor zorgt dat je de game vaker kan spelen is de groteverscheidenheid aan wapens. Gewone pistolen, shotguns,machinegeweren, granaatwerpers en zelfs vlammenwerpers. Ze zittenallemaal in deze game, en allemaal in een groot aantal varianten. Het aantal verschillende wapens wordtalleen nog overtroffen door het grote aantal verschillend buitenaardsgespuis. In totaal zijn er meer dan vijftig soorten vijanden die jehet leven zuur maken. Niet alleen simpele kruipertjes die je in jeenkels willen bijten, maar uiteindelijk kom je beesten tegen diegewoon enorme lasers af kunnen schieten. Gelukkig is eerder genoemdwapenarsenaal aanwezig om je te ontdoen van al dit ongedierte.Alien Shooter: Vengeance is eenvolledig in 2D uitgevoerde top-down shooter. Overzicht enduidelijkheid winnen het zonder enige twijfel van pracht en praal. Deanimaties van vooral het personage waar je mee speelt zijn nietsupergoed, maar ze kunnen er net mee door. Ook de belichting eneffecten zijn niet de punten waar deze game het van moet hebben. Welverdient de soundtrack een vermelding, want de dynamische muziekgeeft altijd precies de sfeer weer van datgene wat op je beeldschermgebeurt. Het is moeilijk om Alien Shooter:Vengeance een punt te geven. De game zal zeker niet iedereenaanspreken en biedt eigenlijk heel weinig nieuws. Het is echter welzo dat datgene wat het spel wél brengt, uitermate vermakelijkis. Deze game doet denken aan Serious Sam: hersenloos vermaak datgewoon precies doet wat het moet doen. Niets meer en niets minder.Heerlijk voor die uurtjes wanneer je niets te doen hebt.