A2 Racer goes USA | Gamer.nl

Davilex is een van de meest besproken Nederlandse gamebedrijven. Het concept van David en Lex software is simpel. Maak eenvoudige spellen die een groot publiek aanspreken, verkoop ze voor een aantrekkelijke prijs en succes gegarandeerd. Succes heeft Davilex vooral met de A2 Racer serie. Deze racegame speelde zich oorspronkelijk af op de A2 in Nederland. Al gauw werd A2 Racer de melkkoe van Davilex, want we hebben al talloze versies gezien, van A25 racer tot vakantie racer, Davilex maakt het. Nu Europa aan hun voeten ligt wil Davilex het proberen in Amerika met A2 Racer goes USA.

Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas

In USA Racer kan je racen in verschillende en bekende Amerikaanse locaties. De Bedoeling van het spel is om in elke race als eerste te eindigen en zo andere banen en auto's te unlocken. Het spel begint hetzelfde als A2 Racer, alleen zonder de stem van Jeroen van Inkel. Ook in Amerika is er een geheim vennootschap dat zich bezighoudt met illegale races. Dit vennootschap bestaat uit verschillende personen, elk met hun eigen auto. De auto's en personen komen uit verschillende delen van Amerika, zodat elke Amerikaan zich thuisvoelt met dit spel. Het eerste dat opvalt is het hoofdmenu. Het geheel ziet er flash-achtig en goedkoop uit, maar wordt begeleid door een superstrak deuntje.

Fred Durst's nieuwe carriere

We kunnen kiezen uit de opties die je mag verwachten in een race game zoals, single race, tournament trial en time trial. Alleen de tournament trial heeft mi chien wat uitleg nodig. In deze optie kan je meedoen aan drie trials, namelijk park, city en US Race. Om aan de City en US race mee te doen moet je eerst een license halen. Dit doe je door als eerste te eindigen in de voorgaande trial. Voor alle sociale types onder ons is er ook een two player optie. Twee spelers kunnen kiezen uit een Duel of Cop vs. Robbers (Midtown Madne ). Na een race kan je je auto reparen of upgraden en is er de mogelijkheid om nitro te kopen, afhankelijk van je budget.