Het klinkt zo democratisch. Bijna zo democratisch als de nieuwe politieke partij, correctie, beweging van Rita Verdonk. Power to the People. Lieve gamertjes, jullie mogen zelf bepalen welke naam op het doosje staat dat jullie straks in huis gaan halen. Uitgever D3 Publisher zat zonder inspiratie en besloot zo'n wedstrijd op poten te zetten voor een uitbreiding op het populaire puzzelspelletje Puzzle Quest: Challenge of the Warlords. Het resultaat is geheel naar verwachting. Wanneer je de massa laat brainstormen over de naam van een product, dan is het resultaat zelden verrassender dan wat naar boven komt tijdens de brainstormsessies op de hoofdkantoren van de bedrijven zelf. Voor de lancering van de televisiezender van John de Mol werd ook aan het grote publiek gevraagd een goede naam te bedenken. 'Tien' werd de weinig verrassende winnaar. Bij het eerste kanaal van België gebeurde hetzelfde, daar werd 'één' verkozen als naam van de televisiezender. Op zich prima namen voor tv-zenders, maar ze stonden waarschijnlijk al bovenaan het brainstormlijstje bij de bedrijven zelf. De poeha rond zo'n namenwedstrijd, is niet meer dan een publiciteitsstunt. Hetzelfde geldt voor het wedstrijdje dat D3 Publisher op poten heeft gezet. In de nieuwe uitbreiding van Puzzle Quest komt een of andere Lord of Plague op de proppen, zoveel was al bekend. Op basis van dat gegeven gingen mensen nadenken over een leuke titel. En uit alle honderd inzendingen werd uiteindelijk 'Revenge of the Plague Lord' gekozen, voluit zelfs Puzzle Quest: Challenge of the Warlords – Revenge of the Plague Lord. Dit is waarschijnlijk de eerste titel die men bij D3 Publisher zelf ook al had bedacht, hooguit na 'Rise of the Plague Lord' en 'Return of the Plague Lord'. Maar nu ineens lijkt het alsof het volk het besloten heeft. Een van de deelnemers krijgt een prijsje toegestuurd en D3 Publisher heeft – bij deze – weer wat publiciteit te pakken. En nu probeert iemand in de landelijke politiek hetzelfde. Luisteren naar de burger. Iedereen mag ideetjes spuien en Rita hakt de knoop door. Het ideetje dat gespuid wordt dat haar het beste zint, of dat ze van tevoren eigenlijk al in gedachten had, wordt gekozen. Met het verschil dat ze er nu het predicaat 'nieuwe politiek' op kan plakken en wanneer het niet goed uitpakt, ze de goedbedoelende burger de schuld kan geven van zijn slechte ideeën.