Over de The Callisto Protocol-review

Over de The Callisto Protocol-review

The Callisto Protocol is vandaag uit. Ondanks dat we al een tijdje met de game aan de slag zijn, komt de review iets later dan gepland.

Een lang verhaal kort: de aanvankelijke reviewversie op PlayStation 5 had last van ernstige technische problemen en vormde geen representatief beeld van de game. Dit is wat onze reviewer Tom kerkhof erover zegt: 

"Nadat ik met veel enthousiasme het avontuur op de gevangenisplaneet Callisto begon, werd al snel duidelijk dat het een spannende beleving zou worden. Helaas werd die spanning niet verzorgd door de sfeer van het spel, maar doordat ik met knikkende knietjes zat te hopen dat de game niet vast zou lopen. 

De reviewcode die we aanvankelijk geleverd kregen was helaas praktisch onspeelbaar. De framerate was enorm instabiel en tot overmaat van ramp waren er momenten waarop de game tot zeven keer vastliep. Alleen het herinstalleren van het spel kon dit probleem kon verhelpen - als je geluk had. Daarnaast waren beloofde features zoals een 60-fps performance mode ook niet aanwezig."

Gelukkig zijn er inmiddels meerdere updates uitgebracht die de situatie drastisch verbeteren:

"Inmiddels zijn er updates beschikbaar die deze problemen oplossen en het spel prima speelbaar maken. Helaas kunnen we dus veel later dan gehoopt écht met het spel aan de slag en zal de recensie daarom iets langer op zich moeten laten wachten.

Om The Callisto Protocol in deze staat van een oordeel te voorzien kan alleen maar leiden tot een diepe onvoldoende en dat zou zonde zijn, want het onderliggende spel is best tof."

The Callisto Protocol

Verwacht de review van The Callisto Protocol daarom in de loop van volgende week.

The Callisto Protocol speelt zich in de toekomst af in een gevangeniskolonie op Callisto, een maan van Jupiter. Mensen moeten deze gevangenis, genaamd Black Iron Prison, zien te ontsnappen en diens verschrikkelijke geheimen ontdekken.

De game wordt ontwikkeld door de nieuwe studio Striking Distance van Glen Scofield. Hij was voorheen werkzaam bij Dead Space-studio Visceral Games en Sledgehammer Games. Striking Distance is onderdeel van PUBG Corporation en daarom zou de game in eerste instantie deel uitmaken van het PUBG-universum, maar dat is inmiddels niet meer het geval.

De game is vanaf vandaag beschikbaar op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Bedankt voor de heads-up, netjes. Ben benieuwd wat jullie er van vinden, de reviews tot nu toe vallen helaas tegen.

0
test

Deze gebruiker is verwijderd

0
test

@Snoop213 Nee precies, dat bedoel ik. Krijgt hele hoge, maar ook hele lage cijfers. Ik wacht wel op de uitverkoop.

0
test

@The_Stifmeister indd erg netjes van de headsup, ook goed dat er zo snel patches uitkomen om de bugs weg te werken. Ik kan nog wel een andere game bedenken die dat niet zo snel oppakte en daarmee ontzettend tegenviel.

0
test

Wat ik dan zo gek vind om te lezen is dat de review versie zoveel technische issues bevat. Je laat een game toch eerst grondig testen en pas als alles lekker loopt doe je hem de deur uit? Geldt natuurlijk niet alleen voor deze game want het is helaas een trend geworden om een halfbakken game uit te brengen om die vervolgens met patches op te lappen. Maar als je eerste indruk van een game al zo verpest wordt is dat natuurlijk niet echt goeie reclame.

0

Aanbevolen voor jou