Ingame CD-check | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Ik moet toegeven dat ik me de laatste paar dagen aardig vermaakt hebben met online Battlefield 1942 te spelen. Het is zeker een vermakelijk spelletje en de rest van de game kan zich makkelijk meten met de playfun die in de demoversie al te vinden was.

Waar ik echter wel mee zit is de CD check. Ten eerste wordt er voor het opstarten van het spel de CD gechecked wat al gouw een vijf tot tiental seconden kan duren. Dit is al beestig irritant en verlengt de tijd tu en het aanklikken van de server bij The All Seeying Eye en GameSpy tot het daadwerkelijk joinen ervan waardoor de kans groter is dat hij inmiddels wel tot de rand toe vol zit.

Tevens heeft men bedacht om CD checks uit te voeren tu en twee levels door! En dat vind ik wel een beetje erg overdreven. Hierdoor duurt het laden van een level nog eens een vijftal tot tiental seconden langer dan dat normaal het geval is. En zoals velen al weten neemt Battlefield rustig even de tijd om in te laden. Ook als je via de ingame browser een server joined (uitgezonderd de allereerste keer na het opstarten) wordt de CD gechecked. Gewoon doelloze tijdverspilling en opwekking van irritatie. Wat denken ze? Dat ik na de opstartprocedure de CD eruit ga halen en het spel op mijn 64 andere pc's ook op ga starten met dezelfde cd?

Wel lief trouwens dat je zowel CD1 als CD2 erin mag doen bij het opstarten.

PS: De Iron Storm demo is zeker wel vermakelijk! Ze hebben goed gekeken bij Half-Life hoe je een leuke shooter hoort te maken. Puik werk voor een kleine firma.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou