Gamende Studiekeuze | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Sinds vandaag is in Amsterdam de Introductieweek van de VrijeUniversiteit begonnen. Talloze kersverse studenten leren in een week destad, de universiteit en hun mede-studenten kennen. Een onvergetelijkeweek, waarin je feitelijk niets anders doet dan iedere kroeg uit destad van binnen naar buiten leren kennen. Zelf ben ik inmiddels in hetderde jaar van m’n studie Bedrijfswetenschappen beland en mocht ikbegin juli alvast een kleine keuze gaan maken richting mijnafstudeerrichting. De inrichting van het derde jaar bracht me weer eenstukje dichter bij de toekomst die we later (bijna) allemaal tegemoetgaan: werken. Na de keuze van een middelbare school, een vakkenpakketvoor de Tweede Fase en een studie, is dit de volgende keuze die al eenklein beetje aangeeft waar je later gaat belanden. En dus stelde ikmezelf weer de vraag: waar wil ik eigenlijk belanden?

Ja, in de gamesindustrie. Maar niet zoals velen van julliewaarschijnlijk als droom hebben als gamedesigner of programmeur, maaraan de andere kant van de lijn: ergens in de kamer waar vergaderd wordtover sociaal-demografische trends en de lijn die bijvoorbeeld eenbedrijf als Electronic Arts daarin moet gaan volgen met betrekking tothet steeds toegankelijker worden van games. En ja, mi chien word ikdan wel die bastard die jullie De Sims 3: Voetbalplaatjes Ruilenvoorschotel. Op dit moment walg ik als journalist van dit soortproducten, maar kijk ik met de visie die mijn studie me meegeeft, danheb ik absoluut waardering voor de manier waarop Electronic Artsmarktonderzoek doet en precies met de titels op de proppen komt waar dema a op zit te wachten.

Door de positie als eindredacteur bij Gamer.nl word je ook iets meer inde spil van de gamesindustrie betrokken. Je gaat naarpersbijeenkomsten, maakt kennis met de mensen van het PR-bureau en demarketingafdeling en krijgt een indruk van hoe de zaken er bij bepaaldeuitgevers aan toegaan. Ook zie ik hier zaken die marketingtechnischgezien een stuk beter of anders kunnen. Wellicht trek ik al dezeopgedane ervaring en kennis door en start ik binnen afzienbare tijd weliets in de PR consultancy richting. Immers, ik heb als journalistmeegemaakt hoe de ‘kijk & beoordeel’-kant van de gamesindustrieomgaat met games en ontwikkelingen, waardoor ik mi chien meer hiatenen andere proce en zie die verbeterd kunnen worden dan andere mensendie via via bij een marketingafdeling van een uitgever terecht komen.

Al dit soort vragen en ervaringen spoken door je hoofd als je hetonline formulier voor je hebt waar je de keuze op aan moet geven.Uiteindelijk heb ik gekozen om niet voor de IT richting, maar voor deConsultancy richting te kiezen, waarbij ik me voorbereid voor eenMaster (soort eindfase van je studie) in de Marketing. Dus jullie zijngewaarschuwd, wellicht komen enkele kutgames die je later voor ogenkrijgt uit de hoofden van mij en m’n collega’s. Sorry alvast.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou