Deze week op Gamer.nl: Recensies... wanneer de multiplayer werkt | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Deze week zou in potentie een prachtige week op Gamer.nl kunnen worden. We hebben namelijk recensies van Halo: The Master Chief Collection, A a in's Creed: Unity en Far Cry 4 in de maak. Maar de nadruk op online modi en co-operatieve gameplay maakt de totstandkoming van recensies een stuk lastiger.

Afgelopen vrijdag liep het embargo van Halo: The Master Chief Collection bijvoorbeeld af. In plaats van een eindoordeel, plaatsten wij echter alleen onze impre ie van het singleplayergedeelte, simpelweg omdat de multiplayer nog niet speelbaar was. De game komt morgen pas uit, maar eigenlijk had de multiplayer voor de pers al sinds eind vorige week moeten werken. Helaas is dat niet het geval. We hopen de recensie morgen online te hebben staan, maar beloven niets.

Hetzelfde geldt voor A a in's Creed: Unity en Far Cry 4. We moeten in deze games de co-op en/of multiplayer goed kunnen testen voordat we de recensie plaatsen, omdat deze modi een belangrijk onderdeel van het totaalpakket zijn. We hebben recensies graag op tijd online, maar we vinden het nog leuker om een weloverwogen oordeel op de website te hebben staan. Recensies van deze drie potentiële toppers kun je dus wellicht deze week verwachten, maar wel met een slag om de arm.

Verder is onze mmo-expert Harry al geruime tijd bezig in de bèta van World of Warcraft: Warlords of Draenor en kun je later vandaag een uitgebreide impre ie verwachten. Ook blikt de redactie van Gamer.nl terug én vooruit in de GTA-serie nu Grand Theft Auto 5 bijna beschikbaar is op PlayStation 4 en Xbox One. Tenslotte hebben we gemerkt dat jullie het vorige week tof vonden om de livestream van Call of Duty: Advanced Warfare te bekijken. Daarom gaan we deze week A a in's Creed: Unity en Halo: The Master Chief Collection streamen. Als je na onze recensies nog twijfelt, kun je met je eigen ogen bekijken of je de game moet kopen!

En dan nog dit: vanwege een bug in de database kunnen we op dit moment informatie over games niet updaten, maar we merken in recensies dat dit voor onduidelijkheid zorgt. Daarom plaatsen we vanaf vandaag onderin elke recensie voor welke systemen een game beschikbaar is en op welke datum hij uitkomt. We hopen dat dit voor meer duidelijkheid zorgt.