Deze week op Gamer.nl: Meer releases en focus op game-industrie | Gamer.nl

Deze week op Gamer.nl: Meer releases en focus op game-industrie | Gamer.nl

In deze week op Gamer.nl neemt de hoofdredacteur van de website even de tijd om je te vertellen wat voor artikelen je deze week kunt verwachten. Ook worden er diverse andere gerelateerde zaken uit de doeken gedaan zodat je een beeld krijgt van hoe het er achter de schermen van één van de grootste gamesites van Nederland aan toe gaat.

We zitten inmiddels een paar weken in 2016 en de game-industrie lijkt weer wakker te worden. De eerste games beginnen eindelijk uit te komen! We hebben er al een aantal gerecenseerd de afgelopen weken (denk aan A a in's Creed Chronicles: India, Amplitude en Pony Island), maar er begint nu echt vaart in te komen, zeker omdat volgende week het druk bezette februari begint.

Deze week recenseren we dan ook onder andere Punch Club, Resident Evil Zero HD Remaster, Darkest Dungeon en Sébastien Loeb Rally EVO. Oplettende lezers weten mi chien wel dat The Witne , de langverwachte puzzelgame van Braid-ontwikkelaar Jonathan Blow, morgen uitkomt. Helaas krijgen we (en de meeste gamesmedia) daar op release pas een code van. Aangezien de game tjokvol met puzzels zit, nemen we eerst de tijd deze potentiële topper door te spelen  voordat je de recensie kunt verwachten.

We blijven ook doorgaan met achtergronden en nieuwe rubrieken. De toplijstjes van pc-games (zoals we eerder deze maand met consoles hebben gedaan) zijn nog in de maak en hopen we zo snel mogelijk te presenteren en nadat we vorige week een rubriek zijn gestart over onze allereerste pc-upgrades, starten we deze week een rubriek waarin we ontwikkelaars belichten die zelf een genre groot hebben gemaakt. Grondleggers van genres dus eigenlijk.

Tot slot zijn we met een spannend nieuw project bezig waar ik nog niet teveel over mag vertellen, maar ik wil toch een tipje van de sluier oplichten. Bijna dagelijks krijg ik e-mails in mijn mailbox van fanatieke Gamer.nl-bezoekers die zich afvragen hoe ze nou eigenlijk aan de slag kunnen in de game-industrie. Hoe vind je een baan in deze industrie en welke opleidingen moet je volgen? We gaan ergens in deze of de komende week een traject starten waarin we dit allemaal piekfijn uitleggen. Kort gezegd moet Gamer.nl de plek worden waar je moet zijn als je in de game-industrie aan de slag wilt!

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou