We gaan niet terug in de tijd om oude games alsnog van halve cijfers te voorzien: gegeven is gegeven. En waarom we er voor kiezen halve cijfers te gebruiken: games worden simpelweg te uitgebreid en variabel om alleen hele cijfers te gebruiken. Met halve cijfers hopen we iets meer nuance aan te brengen in onze recensies en duidelijk te maken waarom bepaalde games net iets beter zijn dan andere games in hetzelfde genre. Daarbij bleek uit onze onderzoeken dat een overweldigende meerderheid van jullie op hele en halve cijfers zit te wachten. En wie zijn wij om dat tegen te spreken?

Alleen de nieuwe versie van de Gamer.nl-app op iPhone en iPad laat door het trage beleid van Apple nog even op zich wachten, maar we hopen dat ook daar later deze week de halve cijfers zichtbaar zijn.

Over recensies gesproken: daar hebben we vandaag een hele grote van. Deus Ex: Human Revolution geeft het startsein voor het najaarsgeweld van de game-industrie, nog voordat het najaar goed en wel is begonnen. Vanavond om zes uur verschijnt de recensie en kom je er achter of we ons nieuwe cijfersysteem meteen moeten gebruiken.

Verder zitten we deze week natuurlijk propvol met impressies van games die we vorige week op de Gamescom hebben gezien en gespeeld. We noemen een Lollipop Chainsaw, een Starhawk, een Batman: Arkham City en een The Darkness II. Wil je alle tot nu toe geschreven impressies of onze drie videoreportages (inclusief Saints Row The Third-pornosterren…) nog bekijken? Ga dan naar het Gamescom-dossier.