Deze week op Gamer.nl: De evolutie van de recensie | Gamer.nl

PC PREVIEW - Gamers wennen als geen ander aan nieuwe ontwikkelingen. Een coversysteem is nog niet ge&#239ntroduceerd, of wij verwachten dat alle soortgelijke games minimaal een coversysteem hebben. Hoe raar was het dan ook dat De Sims 4 lanceerde zonder de mogelijkheid om beroepen daadwerkelijk uit te oefenen? De Sims 3 had dit immers ge&#239ntroduceerd met de Ambities-uitbreiding. Het vierde deel gaat dat eindelijk rechttrekken met een eigen beroepenuitbreiding. Wij mochten keihard aan het werk met De Sims 4: Aan het Werk!

Het is deze week boven alles de week waarin Evolve verschijnt. Evolve is naast Dying Light (lees de recensie) één van de eerste grote releases van het jaar. De game is vanaf morgen in de winkels verkrijgbaar en we mogen vandaag al de recensie plaatsen, maar dat doen we nog niet.

Noem het gerust de evolutie van de recensie. Wat is het geval? Evolve is een multiplayergame pur sang. En laten we het afgelopen jaar nou net slechte ervaringen hebben met multiplayers in games. Zo heeft het veel te lang geduurd voordat Halo: The Master Chief Collection fatsoenlijk online te spelen was. Zo zijn er wel meer voorbeelden.

Als redactie hebben we als hoofddoel de bezoekers van deze website, oftewel jullie, zo goed mogelijk te informeren. Maar hoe doen we dat als we niet zeker weten of de servers vanaf morgen ook correct werken? We kunnen alvast verklappen dat we de afgelopen dagen Evolve genoeg online hebben kunnen spelen, maar dat is geen garantie voor stabiele servers op lanceringsdag. De recensie is in principe af, maar we wachten met publicatie tot we zeker weten dat je ook echt de volle potentie uit deze multiplayergame kunt halen. Het is een manier van recenseren die je steeds vaker zult zien - op Gamer.nl, maar waarschijnlijk ook op andere websites.

Naast Evolve hebben we nog meer grote titels te bespreken, waaronder de downloadbare content van Call of Duty: Advance Warfare en een uitgebreide preview gebaseerd op de bèta van Battlefield: Hardline. Ook 3DS-bezitters kunnen hun lol op, want eind deze week ligt niet alleen de New 3DS in de winkels, maar ook Zelda: Majora's Mask 3D en Monster Hunter 4 Ultimate. De New 3DS en Majora's Mask 3D hebben we al besproken, later deze week is ook Monster Hunter aan de beurt. Verwacht verder ook nog een flinke lading recensies van 'kleinere' titels. Die onbekende parels blijven we behandelen, omdat we denken dat ze soms minstens evenveel de moeite waard zijn als de grote releases.