Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Preview
None

Titanfall 2 (hands-on)

Meer, meer, meer

Geschreven door Arthur van Vliet op

Een ‘herdefiniëring van het genre’ was de eerste Titanfall niet, zoals Electronic Arts zich graag op de borst klopt, maar de eerste game van Respawn Entertainment bleek ruim twee jaar geleden een frisse wind door het online-shooterlandschap. Met het zojuist aangekondigde vervolg is de wind logischerwijs wat minder fris – Titanfall 2 moet vooral verder bouwen op de basis die zijn voorganger legde. Dat bekent het opvullen van gebreken en het aanpakken van mankementen.

Of eigenlijk vooral: meer bieden. Zo heeft Titanfall 2 ditmaal een (naar verluidt) uitgebreide singleplayercampagne. In dat soloverhaal volg je één pilot en zijn Titan. De band tussen mech en bestuurder staat daarin voorop. Tijdens de trailer zagen we al hoe de Titan zichzelf als doelde stelde om koste wat kost zijn piloot te beschermen. 

Bounties nakken

Interessant, maar de singleplayer is niet de focus van de speelbare E3-demo. Titanfall 2 is in essentie natuurlijk wederom een multiplayergame en in een tent op het dak van het NOVO-gebouw in Downtown Los Angeles krijgen we een eerste speelsessie. En een tweede. We krijgen de mogelijkheid om aan de slag te gaan met twee van de zes nieuwe Titans: Ion en Scorch. De game spreekt over eerstgenoemde als ‘she’, met ‘her weapons’ en unieke abilities; bewijs dat Respawn ook buiten de singleplayer de Titans meer als personages wil neerzetten.

None

De twee potjes die we spelen zijn potjes van mensenteams tegen bots. De bedoeling is om zo snel mogelijk zo veel mogelijk ‘bounties’ uit te schakelen: soldaten en titans met een prijs op hun hoofd. In het eerste potje gaat dat redelijk makkelijk. Navigeren over het slagveld gaat zo vloeiend als je mag verwachten van een game gemaakt door ex-Call of Duty-ontwikkelaars. Double-jumpend en wall-runnend waan je je een actieheld zonder voorgeschreven script, terwijl kogels van voor en achter en links en rechts en boven en onder vliegen. 

Grappling

Titanfall 2 is erg verticaal, mede mogelijk gemaakt door de nieuwe grappling hook. Het slingertouw helpt je sneller van A naar B manoeuvreren om je vijand te bereiken, of om snel uit een penibele situatie te ontsnappen. Belangrijker nog: als soldaat tegenover een Titan is het touw je beste hulpmiddel om de top van het mechanische monster te bereiken. Een welgemikt schot en je staat bovenop de Titan, die jou met man en macht van zich af probeert te schudden. Trek de power core eruit en je verzwakt de mech aanzienlijk, waarna deze met een paar rake schoten tot schroot wordt gereduceerd.

Laat een Titan voor jezelf bezorgen op het slagveld en de lol kan echt beginnen. Ook in de twee nieuwe mechs voelen we ons direct thuis. Het is niet een geval van wennen aan de besturing, maar aan de verschillende aanvallen die we tot onze beschikking hebben. Thermite-aanvallen, raketten, stampaanvallen, langeafstandsschoten voor het precisiewerk; de twee nieuwe loadouts bieden de nodige variatie en ondersteunen beide een verschillende speelstijl.

None
None
None

Waar de eerste match met negen vingers in de neus wordt gewonnen, lijkt voor de tweede – dik een uur later, aan het einde van het event – de moeilijkheidsgraad flink omhoog geschroefd. Bots houden flink huis. Met name een sniper knalt echt van alle kanten menselijke spelers uit de lucht, en op het randje gaat het potje verloren. Met die extra uitdaging komt er meer druk te liggen op het teamwork, wat op een E3 uiteraard totaal niet uit de verf komt.

Wel toont het een eerste glimp van hoe Titanfall 2 zijn spelers wil gaan vermaken: niet alleen met spektakel, maar ook door skills van zijn spelers te eisen. Die eerste glimp toont tevens dat Titanfall 2 geen grote schoonheid gaat worden. Net als de multiplayer Call of Duty staat alles hier in het teken van snelheid; daarvoor mogen de graphics best een beetje lijden. Dat maakt niet uit na een demo die smaakt naar meer. Want meer, dat is wat we willen zien in Titanfall 2.

Titanfall 2 verschijnt op 28 oktober 2016 voor Xbox One, pc en PlayStation 4.

Bron: null

Dit artikel delen:

Lees meer

Resident Evil 7 komt ook naar pc en Xbox One Warhammer 40,000: Dawn of War 3
1

Reacties op: Titanfall 2 (hands-on)

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • None

    TheChief

    • 1 jaar geleden
    'Die eerste glimp toont tevens dat Titanfall 2 geen grote schoonheid gaat worden. Net als de multiplayer Call of Duty staat alles hier in het teken van snelheid; daarvoor mogen de graphics best een beetje lijden.'

    A: Ben ik de enige die de graphics prima vindt? Heb het eerste deel nooit gespeeld maar dit ziet er grafisch toch verder prima uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.