Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Preview

The Crew: Wild Run (hands-on)

Eindelijk op koers

Geschreven door Joe van Burik op
We waren niet enorm onder de indruk van The Crew toen het vorig jaar verscheen, maar zagen wel degelijk potentie in Ubisofts online open wereld-racegame. Die lijkt er met een 'facelift' genaamd Wild Run eindelijk uit te komen.

Er is een hoopgevende trend te bemerken in de internationale game-industrie: spellen die bij de lancering vol fouten zitten, zijn niet meer gelijk ten dode opgeschreven – en dat geldt ook de verantwoordelijke studio's. Nee, er mag tegenwoordig merkbaar tijd, geld en energie geïnvesteerd worden in het verbeteren van een game die het aanvankelijk gewoon niet helemaal was. Zo is Driveclub al getransformeerd van een sobere, kale arcaderacer naar een frivool racespel met de meest waanzinnige sportwagens ter wereld. En dan te bedenken dat Evolution Studios een jaar na de release nog steeds bezig is om de game door te ontwikkelen.

The Crew – nota bene eveneens een racegame – is als volgende aan de beurt. Deze door Ubisoft uitgegeven online open wereld-racer van Ivory Tower werd bij de release eind vorig jaar van de ondergang gered door een immens grote speelwereld, gebaseerd op de Verenigde Staten. Daar tegenover stonden immers de gevoelloze besturing van de auto's, levenloze graphics en een doelloos melodramatisch verhaal vol trashtalkende raciale stereotypes. Cruisen in de enorme open wereld was desondanks vermakelijk, des te meer met je vrienden, maar er zat een hoop troep omheen.

Sleutelwerk

Na een reeks bescheiden updates die meer stabiliteit én content in de vorm van extra auto's toevoegden, komt men dit najaar met wat we het beste kunnen omschrijven als een facelift voor The Crew. Wild Run is de verzamelnaam voor nieuwe voertuigen en nieuwe speltypes, evenals een stel cosmetische en technische wijzigingen.

Die laatste zijn overigens gratis beschikbaar voor alle bezitters van het origineel: de belichting is verbeterd, dankzij sleutelwerk aan de drawing distance kun je een stuk verder in de verte kijken én er zijn dynamische weerseffecten aan de game toegevoegd. Verwacht geen Driveclub-achtige taferelen, maar de regenval en het onweer (sneeuw ontbreekt jammer genoeg) vormen evenzogoed een aardig extraatje. Ook het rijgedrag van de auto's lijkt een tandje bijgesteld: The Crew wint nog steeds geen prijs voor de beste handling, maar met de juiste instellingen vormt het stuurwerk in elk geval geen belemmering meer om lol te hebben, dankzij verbeterde feedback op het scherm.

Wie ook alle nieuwe content wil hebben, dient het betaalde DLC-pakket aan te schaffen – of de heruitgave van The Crew met deze uitbreiding te halen, die voor een gereduceerd bedrag verkrijgbaar zal zijn. Het grootste nieuws op dit vlak wordt gevormd door nieuwe voertuigen: monstertrucks, dragsters, driftauto's en motorfietsen. Die zijn inzetbaar in de races en andere speltypes die we al kenden, maar brengen ook hele nieuwe uitdagingen met zich mee. Per monstertruck is het bijvoorbeeld zaak zoveel mogelijk punten te pakken in een Hot Wheels-achtige arena, dragsters vereisen dat je de motor goed in de toeren houdt en op het juiste moment schakelt.

Urenlange race

Verder kun je zelf races uitzetten, een feature waar de community volgens Ivory Tower veel om vroeg. En toegegeven, het is erg tof dat je zonder problemen daadwerkelijk een race van enkele uren kunt uitzetten door checkpoints voor één wedstrijd te plaatsen op bijvoorbeeld Los Angeles, New York, Miami en Seattle. Daarnaast kun je tegen anderen strijden om punten in verschillende speltypes die minder te maken hebben met autoracen en meer met gevaarlijk rijgedrag. Blitz Brawl, een variant op King of the Hill, is zonder meer de leukste: in de praktijk blijkt het reuze verslavend om zo snel mogelijk van puntenzone naar puntenzone te gaan en je vijanden steeds buiten de scorecirkel te rammen.

Alle noviteiten komen met de bestaande content samen in The Summit, een meermaals georganiseerd, meerdaags in-game festival waarvoor je je met activiteiten in de spelwereld dient te kwalificeren. Zo zien we het graag: geen verhaal met straatracers die hun overleden broer willen wreken, gewoon flink scheuren en zorgen dat je het in de finaleronde mag opnemen tegen de beste spelers in het spel. Met dit soort ontwerpkeuzes lijkt het erop dat The Crew eindelijk zijn potentie begint waar te maken. Medio november weten we of dat, bijna een jaar na de oorspronkelijke release, ook echt gaat lukken.

Van 15 oktober tot 19 oktober is er een closed bèta beschikbaar voor de pc. Aanmelden kan via de website van de game.

Dit artikel delen:

Lees meer

Humble Bundle schrapt 12 banen Rocket League krijgt dlc met Back to the Future-auto
2

Reacties op: The Crew: Wild Run (hands-on)

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Massiv

    • 2 jaren, 2 maanden geleden
    Laat maar komen.. heb er zin in! Inderdaad geen uitblinker maar wel zeer vermakelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • its_charro

    • 2 jaren, 2 maanden geleden
    De pre-load is al binnen, nu wachten tot donderdag :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.