Toen op 26 augustus 1996 de mod Team Fortress uitkwam wist nog niemand wat voor revolutie de makers zouden ontketenen. De mod met de (toen nog) 5 classes werd al gauw populair en binnen 1 week was er al een nieuwe versie. De populariteit van TF groeide dagelijks en toen in december 1996 de Quakeworld versie uitkwam werd het de meest populaire mod voor Quakeworld.

Zo is het allemaal ooit begonnen

Toen Quake 2 uitkwam werd gelijk begonnen met het maken van een commerciële addon genaamd Team Fortress 2. Al gauw daarna werden de makers benaderd door een firma genaamd Valve, met de vraag of ze TF2 niet voor Half-Life wilden maken. Na het zien van deze huidige klassieker waren ze gelijk verkocht en na enige maanden met Valve te hebben samengewerkt zijn de makers van TF met Valve gefuseerd.

Tijdens het ontwikkelen van de addon kwam men erachter dat als men het idee achter TF goed wilden uitbouwen er eigenlijk een compleet nieuw spel moest worden gemaakt. Om de gamers niet teleur te stellen en om nieuwigheden te testen (binnenkort Voice communicatie) is TeamFortress als mod uitgebracht voor Half-Life en is uitgegroeid tot 1 van de meest populaire mods op dit moment.

En nu wacht bijna de hele gameswereld op het uiteindelijk spel, Team Fortress 2: Brotherhood of Arms. Veel dingen zijn nog onbekend over het spel en in deze preview probeer ik een tipje van de sluier op te lichten.