De game Stuntman is gemaakt door het Britse Reflections, een softwarehuis dat al eerder liefde uitte aan films met daarin de hoofdrol voor spectaculaire momenten met auto's. Die game, die door het leven ging als Driver, bevatte namelijk een optie om je eigen werk als autocoureur door een grote stad naar wens te monteren, zodat je als het ware je eigen film kon creëren. Deze game werd erg goed ontvangen, en dus bleef de opvolger niet lang uit. Driver 2 bouwde verder op het succes van deel 1, zonder echt vernieuwend te zijn. Hierdoor werd de game veelal de grond in geboord, wat naar mijn idee onterecht is. Om toch maar geen risico te lopen om weer de grond in geboord te worden, heeft Reflections er ditmaal voor gekozen om een game enkel te baseren op het stunten met een auto. En dan niet alleen een power-slide of iets dergelijks, maar echt stunts met auto's zoals je ze in films wel ziet. Om dit te realiseren heeft het ontwikkelingsteam de hulp in geschakeld van Vic Armstrong, een man die in het echte leven auto stunts uitvoerde. Hij werkte onder andere mee aan Terminator 2, Blade Runner, Tomorrow Never Dies en Charlie's Angels.