Het verhaal draait om een jonge held, wiens geliefde in een diepe slaap terecht is gekomen. De enige manier om haar weer te wekken is door een aantal reuzen of collosi, zoals de Engelsen zeggen, te verslaan. Deze collosi zwerven in het spel door enorm landschappen. Met behulp van zijn trouwe paard en een magisch zwaard zal de held de strijd aangaan tegen minimaal vijftien van deze monsters. Zijn de monsters verslagen, dan ontwaakt de schone dame en zal het liefdesverhaal tot een goed einde gebracht worden.
Hoewel nog niet alle aspecten van de gameplay uit de doeken zijn gedaan, kunnen we ervan uitgaan dat een groot deel van het spel zal bestaan uit het bevechten van de enorme reuzen. Hierin ligt ook de uitdaging, omdat deze kolossussen er niet allemaal hetzelfde uitzien en zich ook different gedragen. Veel van deze reuzen zijn zó groot dat ze als complete levels beschouwd kunnen worden. Om ze te verslaan zullen één of meer zwakke plekken van de monsters aangevallen moeten worden. En daarin zit juist de moeilijkheid, omdat de zwakke plekken op moeilijk te bereiken plekken zitten. Dit heeft als gevolg dat onze held verplicht is de reuzen te beklimmen, terwijl ze zich nog over het landschap verplaatsen en de held van zich af proberen te werpen.
Om de kolossussen te kunnen verslaan zul je ze eerst moeten vinden. Dit zal niet altijd gemakkelijk gaan, want de landschappen waarin ze zwerven zijn extreem groot. Gelukkig staat er een paard tot je beschikking die je zo snel mogelijk naar je plaats van bestemming zal brengen. Om je de weg te wijzen heb je ook nog de beschikking over een magisch zwaard. Dit zwaard werkt als een soort kompas, dat door middel van een lichtstraal laat zien welke route je moet nemen. Niet alleen toont het zwaard waar je moet zijn, eenmaal aangekomen bij één van de kolossussen, toont het ook waar zich de zwakke plekken van het monster bevinden. Als dit eenmaal bekend is, is het zaak een goede strategie te verzinnen om ze te verslaan.
Sony heeft beloofd dat de Amerikaanse versie van de game zowel progressive scan als surround sound zal gaan ondersteunen. Hoewel het maar de vraag is of wij ook kunnen genieten van de progressive mode, is het al wel zeker dat de game er ook hier op audiovisueel vlak adembenemend uit gaat zien. Uit verschillende trailers en screenshots is al op te maken dat zowel de levels als de kolossussen zeer gedetailleerd zullen zijn. Men is momenteel nog bezig de framerate omhoog te krikken, maar als de game uitkomt, krijgen we volgens Sony het grafische geweld dat ons wordt beloofd in de footage, zonder enige haperingen.
Shadow of the Colossus belooft een epische game te worden met een sfeer en een schaal die we nog niet eerder hebben gezien op de PS2. Of we het nu hebben over het enorme gevoel van grootsheid van de reuzen en landschappen, of de unieke gameplay; Shadow of the Colossus lijkt maar weer te gaan bewijzen dat de PS2 nog behoorlijk wat in zijn mars heeft. Laten we echter wel hopen dat deze game, in tegenstelling tot zijn voorganger, ditmaal wel het succes krijgt dat het verdient. Al is het alleen maar om het vernieuwende concept.
Reacties op: Shadow of the Colossus
VirtualJr
dakpan3
fable had ik in 1 avondje halo 1 plus 2 ook in een avondje en dat waren kut games ik zou zeggen KLEIN MAAR FIJN!!!
Legendary
Erwie
Legendary
Defl
Erwie
partypeet
Legendary
Zeker als je allebei de games in 480P 16 : 9 speelt is het verschil in graphics aanwezig, karteltjes enzo die door het niveau van detail opeens verschijnen bij GoW, zie je nergens terug bij NG en zijn, zoals je zegt, bijna alle facetten aan het spel enorm gedetailleerd.
Maar goed, het ging er juist om dat de gameplay zo enorm goed was, dat ik er eigenlijk maar een klein momentje last van de wat mindere graphics had, zeker met een game als dit zullen de ietwat achterhaalde graphics totaal niet opvallen.
Legendary
EliteSoldat
Erik_XP
Erwie
Legendary
Legendary
whiplash1990
Defl
Kijk en geniet.
MrPsycho
Eerste alinea
Tha_Killah