Telltale Games heeft eindelijk meer details prijsgegeven omtrent de nieuwe Sam & Max-game die men in ontwikkeling heeft. Het spel zal, net als Bone, de andere gamereeks van Telltale, in losse episodes verschijnen. Men hanteert hierbij de opzet van een televisieserie, waarbij elke episode een los verhaal vertelt, maar waarbij tegelijk ook een rode draad door de episodes loopt. De eerste episode zal komende herfst verschijnen. Een andere vergelijking met de tv-serie is de opzet met seizoenen. Zolang de serie loopt zal deze alleen via digitale distributie (vanaf de website van Telltale of via GameTap) beschikbaar worden gesteld. Eenmaal een seizoen voorbij is, dan zullen alle episodes gebundeld als één product op de markt komen, vergelijkbaar met een DVD-box van een tv-serie. Je zult dan natuurlijk wel wat langer moeten wachten.Steve Purcell, de bedenker van Sam & Max, werkt nauw samen met Telltale Games om te zorgen dat het spel trouw blijft aan de stripboeken, tekenfilms en de eerder verschenen computergame. Helaas zullen eerste stemacteurs van Sam & Max niet hun medewerking verlenen aan deze nieuwe variant, maar er wordt hard gezocht naar stemacteurs die daar dicht in de buurt komen. Zoals je al kon verwachten is Sam & Max een pure adventuregame, met veel humor en knotsgekke situaties. Het spel is volledig in 3D en lijkt sterk op Sam & Max: Freelance Police dat bij LucasArts in ontwikkeling was voordat deze uitgever de stekker uit het spel trok. Dit is overigens niet zo verbazingwekkend, want Telltale bestaat voor een groot deel uit leden van het Sam & Max-team bij LucasArts.Houd overigens de officiele website van het spel in de gaten, want daar zal donderdag een nieuwe trailer verschijnen!