De grootste schok van de nieuwe Zelda is ongetwijfeld de grafische stijl, die op zijn zachtst gezegd eigenzinnig is. In tegenstelling tot de enorm gedetailleerde 3D-Link die we op SpaceWorld 2000 en op de E3 2001 zagen, heeft Miyamoto gekozen voor een cell-shaded stijl. Door deze stijl krijgt de game een echte cartoon-feel. Dit heeft hij volgens eigen zeggen gedaan omdat hij vindt dat Zelda een fairy-tale behoort te zijn, en niet een supersonisch 3D avontuur. Ook had hij wat problemen met de uitstraling van Link in de SpaceWorld 2000 en E3 demo, volgens de man zag de held er te volwassen uit en paste dat gewoon niet bij hem. Het werd zelfs zo erg dat Miyamoto Link niet meer beschouwde als een van zijn favoriete karakters. Volgens de games-guru is dit ook niet een vreemdsoortig uitstapje in de Zelda serie, hij ziet het echt als 'de nieuwe weg' voor de komende games.

De nieuwe grafische stijl is sowieso even flink wennen, maar als je het geheel ziet bewegen begrijp je de hele opzet: de Zelda op de Gamecube ziet er namelijk uit als een interactieve cartoon. Vooral als je het geheel in beweging ziet wordt dat goed duidelijk; cartoony vijanden die zich soepeltjes over het scherm bewegen en die zich ook gedragen als echte cartoonmonsters. Zo zie je aan het eind van het filmpje dat Link over een gat naar een kroonluchter springt, waaraan hij blijft hangen. De monsters die achter hem aanzaten vallen allemaal in het gaat, maar volgens de regels der cartoon blijven ze nog even spartelen met hun beentjes in de lucht.

Ook Link is flink veranderd ten opzichte van hoe we hem eerder zagen in games als Majora's Mask en Ocarina of Time. Op de een of andere manier 'lijkt' hij niet echt meer op de Link die we eerder zagen, hij ziet er jonger uit en het lijkt alsof hij zojuist bij de plastische chirurg is geweest voor een nieuw gezicht. Persoonlijk hoop ik dat Miyamoto inziet dat Link met een ander uiterlijk erg populair is geworden, en dat Link er iets anders zal uitzien in de uiteindelijke versie van de game.

Ander punt van commentaar wat op te maken valt uit deze vroege versie is de kwaliteit van de textures; die is nou niet echt goed te noemen. Het ziet er allemaal een beetje 'Nintendo64-achtig' uit. Ik hoop echt dat hier in ieder geval nog iets aan gebeurt.

De muziek die in het filmpje ten gehore werd gebracht is niet te vergelijken met die in de uiteindelijke versie: het was alleen maar om het hele gebeuren wat op te leuken. Wel moet gezegd worden dat het erg goed klonk. Het was een Zelda-deuntje dat al vaker in de games is gebruikt, alleen dan uiterst scherp en met veel verschillende instrumenten gespeeld. Stiekem hoop ik toch dat de uiteindelijke versie wordt opgescheept met soortgelijke muziek.