John Woo presents: Stranglehold | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

John Woo is een bekende regi eur van films. Denk hierbij aan keiharde actiefilms als Hard Boiled, Mi ion: Impo ible II en Face/Off. Elk van deze films zit vol met explosies, actie en de kenmerkende John Woo-duiven. Deze legende uit Hong Kong is één van de eerste grote Hollywood-regi eurs die nu ook een spel gaat regi eren. Stranglehold is dit spel, en het lijkt net zo actierijk te zijn als de films van John Woo.

John Woo presents Stranglehold is, zoals gezegd, een typisch John Woo-project. Het belangrijkste in het spel is de actie, en die zal dan ook in grote getalen aanwezig zijn. Denk hierbij aan Max Payne, maar dan een stuk extremer. Het spel is in feite de opvolger van de film Hard Boiled, een echte kla ieker van John Woo. In deze film speelt Chow Yun-Fat een agent met de nogal vreemde naam Tequila. Een saaie agent verdient geen eigen film, dus ook Tequila is een agent die nogal snel naar zijn wapen grijpt. Ook in Stranglehold zal Tequila, oftewel Chow Yun-Fat, de hoofdrol spelen. De agent die jij speelt zal niet simpel zijn geweer trekken, stilstaan en zijn schietijzer leegknallen, maar hij heeft een paar speciale moves in zijn trukendoos. Zo kan er gesprongen worden, over tafels gegleden worden en zelfs de omgeving kan gebruikt worden. Denk hierbij aan echte actiefilms: je springt en pakt een lamp vast, waaraan je door de kamer slingert of je glijdt over een tafel, terwijl je je pistolen leegknalt op je vijanden. Terwijl je dit soort coole acties uitvoert, zal het spel automatisch overschakelen op een soort bullet-time. Zoals in Max Payne, waar Stranglehold regelmatig mee vergeleken zal worden, zal alles een stuk langzamer bewegen zodra je in slow-mo gaat. Op deze manier kan er een stuk beter gericht worden op je vijanden, en natuurlijk, net als in een echte John Woo film, ziet alles er een stuk spectaculairder uit. Het hele spel zal onder invloed van de bekende regi eur een erg filmische inslag krijgen. Zowel het verhaal, de actie als de camera zullen op een manier gebruikt worden, zoals die normaal eigenlijk vooral in films gezien kunnen worden. Net zoals in de films van John Woo, waarin werkelijk alles gesloopt wordt, zal ook in Stranglehold de omgeving volledig te vernietigen zijn. Stukken muur die loskomen door kogels, tafels die gesloopt worden en eigenlijk complete levels die naar de eeuwige jachtvelden gestuurd kunnen worden. Het geheel lijkt echt een interactieve actiefilm te worden. Grafisch gezien lijkt Stranglehold een topper te gaan worden. Omgevingen zien er levendig en realistisch uit. Ook de bewegingen van Tequila en zijn vijanden zien eruit alsof  ze letterlijk uit een film van John Woo komen gelopen. Een speciale sidenote verdient het bloed in Stranglehold. Dit ziet er op de een of andere manier erg realistisch uit; het glinstert alsof het een armband van de plaatselijke juwelier is. Nog nooit zag bloed er zo goed uit. Ook het geluid in het spel is zeer goed verzorgd. Ontploffingen, pistolen en geweren knallen letterlijk uit de speakers.

En, wat waarschijnlijk het belangrijkste is, de gameplay van het spel is heerlijk. Er zitten geen moeilijke controls in, maar alles voelt heel intuïtief aan. Zodra je de controller oppakt, speel je het spel alsof je nooit anders gedaan hebt.

Zoals uit bovenstaand stukje blijkt, zijn we zeer positief na het spelen van John Woo presents Stranglehold op de E3. John Woo lijkt, natuurlijk samen met de ontwikkelaar, van dit spel een interactieve film te maken. De moves die je personage kan maken, in combinatie met de slow-mo, zijn erg cool. De omgevingen die bijna geheel gesloopt kunnen worden zorgen voor een gevoel van destructie. De graphics lijken echt next-gen te worden, en ook het geluid is zeer goed verzorgd. Al met al lijkt John Woo presents Stranglehold een erg goede game te gaan worden, waar we zeer zeker naar uitkijken.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou