Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 (PC) | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

De Ghosts hebben het maar druk. Waren ze afgelopen maart flink aanhet huishouden op de Xbox 360, binnenkort komen ze langs op de PC.Ditmaal wél in de vorm van een first person shooter en iets meertactiek, maar minstens zo dodelijk!

Wat gold voor dePC-versie van het eerste deel van Ghost Recon: Advanced Warfighter(GRAW), geldt ook voor zijn opvolger: beiden spelen zich af in Mexicoen allebei draaien ze om het gevecht tu en rebellerende rakkers, maardaarmee houden de overeenkomsten met het spel op de consoles dan ookop. Let niet teveel op die 2 achter de naam en ga er dus niet gelijkvan uit dat dit een veredelde port van de Xbox 360 naar de PC is: GRAW2 is compleet vanaf het begin opnieuw opgebouwd.

Dat gezegd hebbende, als je de PC-versie van GRAW kent, danweet je de belangrijkste verschillen wel. Zo speel je dit deel als eenfirst person shooter (zoals het hoort bij de Ghost Recon-reeks op dePC), kun je veel meer bevelen geven aan je teamgenoten (het gaat verderdan 'ga hierheen' of 'verplaats je achter dat muurtje') en is de mapvelen malen gedetailleerder dan die op de consoles. Je ziet exact water allemaal gebeurd op het slagveld, mooi van bovenaf. Het aanmaken vanwaypoints is bovendien ook weer mogelijk, zodat je van te voren allesuit kunt plannen en een aanval tot in de puntjes kunt coördineren.

Dat tactische merk je er ook weer uit terug: GRAW 2 speelt(opnieuw: net als de vorige PC-versie) trager dan zijnconsolevoorganger en vereist meer strategisch geduld van de speler. Konje bijvoorbeeld bij de Mule (het bevooraadingswagentje) op de Xbox 360nog ongebreideld genezen wanneer je even het apparaat gebruikte, hierzit dat er mooi niet in. Net als de Medic trouwens. Die zit kennelijkthuis of zo, want wij hebben hem nog niet aangetroffen in de gespeeldepreviewcode. Rustiger aandoen dus, mocht je langer dan vijf minutenwillen overleven. Geen geintje overigens: de kunstmatige intelligentievan zowel je medespelers als de vijanden zijn wederom van een hoogniveau. Goed, op de Easy-modus valt het allemaal nog wel mee, maarspeel je het spel op Medium of hoger, dan wordt het wel een partijtjezweten. Heel anders dan op de 360, waar je op bepaalde momenten gewoonrond kon rennen en met gemak iedereen kon neermaaien alsof je Rambowas.

De eerste drie mi ies die onze previewversie met zich meebracht waren in ieder geval al een geschikt voorproefje voor wat komengaat. Eén ding viel wel weer gelijk op: je hebt een, daar is die termweer, bakbeest van een computer nodig om alles er uit te halen wat erin zit. Alles wat de Xbox 360-versie zo mooi maakte, kom je namelijkhier ook weer tegen (en mi chien nog wel meer oogverblindend moois).Verwacht dus de nodige geniaal uitziende rookpluimen, explosies enrondvliegende brokstukken (geheel verzorgd door de AGEIA PhysX-engine)om van te genieten. Nou ja, als je een computer thuis hebt staan diehet allemaal aan kan tenminste.

Niet dat het zonder al deze foefjes niet tof is om te spelen,maar het vetste is natuurlijk om alles voluit te draaien en je tevergapen aan al die knallende explosies, stofwinden en wat al nietmeer. Wel enige twijfel hebben we nog met de performance van het spel:bij het vorige deel op de PC waren er een hoop gevallen waarin het spelvoor geen meter liep. Toch geven we GRAW 2 het voordeel van de twijfelen gaan we er vanuit dat men bij ontwikkelaar GRIN geleerd heeft en dathet spel nu wel soepeltjes laat draaien op elke denkbare configuratie.Bij de één wellicht iets minder gelikt dan bij de ander, zolang hetmaar lekker loopt. En dat wil je, want GRAW 2 lijkt op de PC ook weereen aanradertje te worden. Mits je zonder zonnensteek door de brandende Mexicaanse zon gaat lopen natuurlijk…

Note: Multiplayer was niet beschikbaar in deze previewcode.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou